موسوی چلک نسبت به احتمال سوء استفاده تبلیغاتی کاندیداها از نیازمندان هشدار داد

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران نسبت به سوءاستفاده احتمالی برخی کاندیداهای انتخابات از مددجویان خیریه‌ها و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات اجتماعی هشدار داد.

موسوی چلک نسبت به احتمال سوء استفاده تبلیغاتی کاندیداها از نیازمندان هشدار داد
کد خبر: 375118
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۰:۲۸:۳۰

اعتمادآنلاین| سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در حوزه مددکاری اجتماعی همواره مطرح است عدم بهره‌برداری سیاسی از گروه‌های هدف مرتبط با این حوزه است، گفت: این کار ظلم در حق کسانی است که از مراکز ارائه دهنده خدمات اجتماعی استفاده می‌کنند، لذا رویه‌ای که معمولا زمان انتخابات اتفاق می‌افتد مراجعه برخی از کاندیداها به این مراکز برای به اصطلاح «کار خیر» است، به طوریکه این افراد به این مراکز مراجعه کرده و ضمن ارائه کمک‌هایی، عکسهای تبلیغاتی نیز ثبت می‌کنند.

وی افزود: گاهی این افراد به روش‌هایی مانند آزادی زندانیان یا کمک به زنان سرپرست خانوار نیز متوسل می‌شوند که در نفس عمل کار درستی است، اما استفاده از این گروه‌ها با اهدافی غیر از نیت کار خیر و به سبب جمع‌آوری رای، کار نادرستی است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اینکه این کاندیداها به منظور بهره‌برداری از این افراد وارد میدان می‌شوند، اظهار کرد: انتظار ما این است که موسسات خیریه‌ای که در این حوزه فعال هستند، اجازه اینگونه بهره‌برداری از افراد تحت پوشش خود را ندهند. از سوی دیگر ما برای حفظ حیثیت و آبروی این افراد نباید به منافع سیاسی خود اولویت ببخشیم و با انتشار عکس افراد نیازمند و کمک آنها به عنوان یک ابزار برای تحریک احساسات مردم استفاده کنیم.

موسوی چلک با تاکید بر اینکه این اقدامات اخلاقی و انسانی نیست، تصریح کرد: به همین منظور از سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها می‌خواهم رسما این گونه اقدامات را ممنوع اعلام کنند و در عمل نیز نظارت کافی داشته باشند تا این اتفاقات نیفتد.

وی در ادامه گفت: موضوع دیگری که در این دوران باید نسبت به آن هشیار بود، تصویب مصوباتی در مجلس است که ممکن است رنگ و بوی جلب رای برای دوره‌ بعدی مجلس را داشته باشد. نمایندگان فعلی باید این دقت نظر را داشته باشند که تصمیم گیری‌هایشان در این دوران با تعجیل و با هدف جلب رای گروه‌های خاصی از مردم نباشد. برخی از این نمایندگان در حالی که بیش از 3 سال فرصت داشتند، به اصطلاح «نطق‌های آتشینی» در مجلس نداشتند، اما در این دوران دست به این‌گونه اقدامات می‌زنند به همین دلیل از آنها نیز می‌خواهیم که این فضا را مدیریت کنند.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران ضمن درخواست از مردم برای داشتن هشیاری لازم در مقابل این دست اقدامات افزود: این هشدار به معنی این نیست که حوزه اجتماعی باید در این دوران سکوت کند، بلکه باید مطالبات و دغدغه‌هایش را ساماندهی کند. همه نمایندگان اگر دغدغه‌های اجتماعی شهرشان را در برنامه‌هایشان بیاورند خیلی موثرتر است تا اینکه روی کاندیدای خاصی تمرکز کنیم. اگر همه نمایندگان موضوعات اجتماعی را مطرح کنند دیگر اهمیتی ندارد که کدام کاندیدا از کدام حزب سیاسی مدافع این دغدغه‌هاست.

موسوی چلک در پایان تاکید کرد: سازمان‌های مرتبط نیز در این مقطع باید نظارتشان را افزایش دهند تا مراکز تابعه آنها از این نظر دچار مشکل نشوند و مورد بهره‌برداری کاندیداها برای رسیدن به اهدافشان قرار نگیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها