کد خبر: 375165
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۱:۴۰:۰۳
| |

نیویورک‌تایمز: ترور سردار سلیمانی خروج آمریکا از عراق را تسریع می‌بخشد

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد در پی ترور سپهبد «قاسم سلیمانی»، عراق به دنبال تجدیدنظر در روابط با آمریکاست و این رخداد احتمالاً خروج نظامیان آمریکایی از عراق را تسریع می‌بخشد.

نیویورک‌تایمز: ترور سردار سلیمانی خروج آمریکا از عراق را تسریع می‌بخشد
کد خبر: 375165
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۱:۴۰:۰۳

اعتمادآنلاین| روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی از احتمال تجدیدنظر عراق در روابط با ایالات متحده آمریکا در پی ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی ابومهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.

در این گزارش اینگونه آمده است که شهادت سردار سلیمانی احتمالاً به خروج نظامیان آمریکایی از عراق تسریع می‌بخشد.

این روزنامه آمریکایی در تحلیل تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا نوشت که کارکنان نفتی آمریکا روز جمعه از ترس وقوع جنگ میان آمریکا و ایران، از عراق گریختند.

نیویورک‌تایمز در ادامه نوشت که تحولات اخیر یک سؤال را مطرح می‌کند و آن این است که آیا آمریکا می‌تواند با توجه به تحرکاتی که در پی حادثه تروریستی عراق به وجود آمده، همچنان روابط امنیتی مشارکتی را با عراق حفظ کند؟

این گزارش به اظهارات اخیر نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق تأکید کرد که حمله هوایی به سردار سلیمانی «نقض آشکار شرایط حضور نیروهای آمریکایی بوده است».

او تصریح کرد که پارلمان عراق در روزهای آتی تشکیل جلسه می‌دهد تا «اقدامات مناسب برای حفظ شأن و امنیت و حاکمیت عراق» را مورد برررسی قرار دهند که این شامل درخواست خروج آمریکا از عراق نیز می‌شود.

یکی از تحلیلگران سازمان غیرانتفاعی گروه بحران بین‌المللی (ICG) در این خصوص گفت: «حتی اگر ارتش آمریکا خیلی فوری از عراق خارج نشود، تصور اینکه آنها بتوانند به صورت کارآمد به مقابله با داعش ادامه دهند، سخت ودشوار است».

نیویورک‌تایمز در بخش پایانی گزارش خود ادامه داد که برخی احتمال می‌دهند که دولت عراق گزینه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را برگزیند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها