کد خبر: 375205
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

بهتاش فریبا، پیشکسوت باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دوران استراماچونی به پایان رسیده است/ مجیدی مربی دانایی است/ روبینیو به درد استقلال نمی‌خورد/ مجیدی و نامجومطلق تفکراتی هجومی دارند/ استقلال 7 سال است که قهرمان لیگ برتر نشده و تنها با حمایت هواداران می‌تواند به این ناکامی پایان دهد

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: هواداران باید قبول کنند کار استراماچونی در استقلال به پایان رسیده و حالا باید از مربی جدید تیم حمایت کنند.

دوران استراماچونی به پایان رسیده است/ مجیدی مربی دانایی است/ روبینیو به درد استقلال نمی‌خورد/ مجیدی و نامجومطلق تفکراتی هجومی دارند/ استقلال 7 سال است که قهرمان لیگ برتر نشده و تنها با حمایت هواداران می‌تواند به این ناکامی پایان دهد
کد خبر: 375205
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره مربیگری فرهاد مجیدی در استقلال گفت: فرهاد مجیدی 2 هفته قبل و زمانی که باشگاه استقلال مشغول مذاکره با استراماچونی بود تشخیص داد که زمان مناسبی برای آمدن به استقلال نیست. آن زمان هنوز تکلیف استراماچونی مشخص نشده بود. اما امروز همه چیز فرق می‌کند.

مجیدی بهترین گزینه برای هدایت استقلال است

او ادامه داد: استقلال نمی‌تواند بدون مربی باشد و استراماچونی هم اعلام کرده به ایران بازنمی‌گردد. در این شرایط اقتصادی هم نمی‌توانیم مربی خارجی استخدام کنیم، ضمن اینکه مربی خارجی تا بخواهد با شرایط استقلال کنار بیاید لیگ به پایان می‌رسد. در چنین وضعیتی مربی داخلی بهترین گزینه برای استقلال است. در بین مربیان داخلی نیز فرهاد مجیدی تنها کسی است که هم جوان است، هم کلاس‌های مربیگری را به پایان رسانده و هم جسارت بالایی دارد.

فریبا به حمایت مدیران و پیشکسوتان استقلال از فرهاد مجیدی اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم مجیدی توانایی هدایت استقلال را دارد. در این‌ بین پیشکسوتان باشگاه استقلال، بازیکنان تیم، مدیران باشگاه و همچنین هواداران استقلال باید از او حمایت کنند. تنها در این صورت است که امتیازات ازدست‌رفته جبران می‌شود و دوباره به صدر جدول بازمی‌گردیم.

این عضو سابق کمیته فنی استقلال همچنین به توضیح شرایط بازیکنان استقلال پرداخت: رسیدن به صدر جدول و قهرمانی در لیگ نوزدهم دور از دسترس نیست. استقلال بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد. این بازیکنان بعد از گذشت 16 بازی از لیگ برتر با شرایط استقلال آشنا شده‌اند.

استقلال نیاز به یک مهاجم خارجی دیگر دارد

او در ادامه گفت: موضوعی که برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند سیستم بازی استقلال است. البته این موضوع در حیطه وظایف سرمربی است و کسی نباید در این موضوع دخالت کند. استقلال در زمان استراماچونی با سه دفاع به میدان می‌رفت، اما شاید فرهاد مجیدی تیم را با چهار دفاع روانه میدان کند. این سلیقه مربی است. مهم این است که استقلال نتیجه بگیرد. باید بدانیم این تیم از همه بزرگ‌تر است و همه باید از استقلال حمایت کنند.

سرپرست سابق باشگاه استقلال با اشاره به خریدهای احتمالی استقلال برای نیم‌فصل دوم نیز گفت: این روزها حواشی زیادی درباره نام بازیکنان باشگاه استقلال شنیده می‌شود. مهم‌ترین این افراد روبینیو است. او البته در مصاحبه‌ای اعلام کرده مسئولان استقلال علاقه‌ای به خرید او ندارند. در این صورت فکر می‌کنم اصلاً درباره این بازیکن صحبت نکنیم بهتر است. ضمن اینکه این بازیکن در سال‌های گذشته افت پیدا کرده و چنین بازیکنی اصلاً به درد استقلال نمی‌خورد. استقلال بازیکنی می‌خواهد که بتواند به تیم کمک کند.

فریبا با اشاره به نیاز استقلال به خرید مهاجم جدید گفت: استقلال باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود و فکر می‌کنم برای اینکه بتواند در این رقابت‌ها به موفقیت برسد نیاز به یک مهاجم خارجی دیگر هم دارد. صحبت‌هایی مطرح‌ شده که استقلال با آنتونی استوکس مهاجم پیشین تراکتور مذاکراتی صورت داده است. او مهاجم خوبی است و فکر می‌کنم می‌تواند به استقلال کمک کند. استوکس بازیکن بسیار خوبی است و توانایی بالایی دارد. البته کمی بداخلاق است که می‌شود آن را مدیریت کرد.

هواداران از مجیدی حمایت کنند

این پیشکسوت باشگاه استقلال درباره انتخاب مجید نامجومطلق به عنوان مربی استقلال توضیح داد: انتخاب نامجومطلق به عنوان مربی استقلال بسیار هوشمندانه بود. نامجومطلق تجربه خوبی دارد و می‌تواند به فرهاد مجیدی در استقلال کمک کند. بازیکنانی که در فاز هجومی بازی کرده‌اند در زمان مربیگری هم به بازی هجومی علاقه دارند. فرهاد مجیدی و نامجومطلق هر 2 بازیکنانی هجومی بوده‌اند و همین باعث می‌شود نوع بازی استقلال در زمین هم هجومی باشد.

او به نقش بازیکنان استقلال در ادامه فصل اشاره کرد و گفت: بازیکنان استقلال باید خودشان را با تفکرات کادر فنی جدید وفق بدهند. آنها باید قبول کنند استراماچونی رفته و حالا فرهاد مجیدی مربی استقلال است. مدیران استقلال هم باید از مجیدی حمایت کنند تا تیم به موفقیت برسد.

بهتاش فریبا در پایان از نقش هواداران در موفقیت استقلال گفت: شاید خیلی از هواداران استقلال مخالف کادر فنی جدید باشند. آنها باید قبول کنند کار استراماچونی در استقلال به پایان رسیده است. حالا باید با صبر و حوصله از مجیدی حمایت کنیم. نباید بعد از یک مساوی یا باخت کادر فنی را به باد انتقاد بگیریم. استقلال هفت سال است که قهرمان لیگ برتر نشده و تنها با حمایت هواداران می‌تواند به این ناکامی خاتمه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها