کد خبر: 375215
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۲:۴۵:۰۰
| |

مهدی ذاکریان، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ترور سردار سلیمانی در ادامه حلقه معیوب ترامپ اتفاق افتاد/ باید مراقب باشیم در دام ترامپ نیفتیم

مهدی ذاکریان گفت: اینکه آمریکا تصمیم به ترور چهره‌ای شاخص چون سردار سلیمانی گرفت نشانگر تکمیل حلقه‌های ترامپ است. خروج از برجام، خارج شدن از توافق‌ محیط‌زیستی پاریس و همچنین انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم در ادامه همین حلقه است.

ترور سردار سلیمانی در ادامه حلقه معیوب ترامپ اتفاق افتاد/ باید مراقب باشیم در دام ترامپ نیفتیم
کد خبر: 375215
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۲:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی ذاکریان، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با تاکید بر اینکه باید پاسخ قاطعی به رفتار جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی داد اظهار داشت: بعد از اتفاقی که متاسفانه به شهادت سردار قاسم سلیمانی انجامید،‌ عده‌ای از لزوم برداشتن گام پنجم هسته‌ای می‌گویند که به زعم‌شان می‌تواند واکنشی لازم به ترور شهید سلیمانی باشد. این در حالی است که برجام به ترور شهید سلیمانی ربطی ندارد.

مساله مربوط به پرونده پیچیده هسته‌ای در شورای امنیت ملی تصمیم‌گیری می‌شود

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه سخنانش گفت: پاسخ من به آنها این است که مساله مربوط به پرونده پیچیده هسته‌ای معمولاً در شورای امنیت ملی و از جانب مسئولان اصلی و رده‌بالای نظام تصمیم‌گیری می‌شود تا دستاوردها و خطرهای احتمالی را بررسی کنند و بعد درباره این موضوع بسیار مهم تصمیم‌ بگیرند.

او همچنین توضیح داد: البته اگر فرد یا افرادی درباره اتخاذ رویکردهای هسته‌ای پیشنهاد می‌دهند،‌ اشکالی ندارد. به هر حال ایران کشوری آزاد است و اشخاص می‌توانند نظرشان را درباره هر موضوعی بدهند. اما این دلیل نمی‌شود آنان توقع جدی گرفته‌ شدن عقیده‌هایشان را داشته باشند. چون تصمیم نظام در شورای عالی امنیت ملی و زیر نظر رهبری گرفته می‌شود.

در دام زنجیره‌های ترامپ نیفتیم

ذاکریان گفت: اینکه آمریکا تصمیم به ترور چهره‌ای شاخص چون سردار سلیمانی گرفت نشانگر تکمیل حلقه‌های ترامپ است. خروج از برجام،‌ خارج شدن از توافق‌ محیط‌زیستی پاریس و همچنین انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم در ادامه همین حلقه است. با این توضیح که این حلقه اساساً معیوب است و باید مراقب باشیم تا در دام زنجیره‌های ترامپ نیفتیم.

او تاکید کرد: مثلاً اگر آمریکایی‌ها عملیاتی برخلاف حقوق بین‌الملل انجام داده‌اند، سعی ما این باشد که با اخلاق و رفتار اسلامی و ایرانی به گونه‌ای پاسخ بدهیم که رفتارهای غیرحقوقی و غیراخلاقی ترامپ در دنیا تکرار نشود.

ترامپ چهره‌ای غیرمعمول است

مهدی ذاکریان در پایان گفت: در این شکی نیست که ترامپ چهره‌ای غیرمعمول است، به همین دلیل جمهوری اسلامی برای واکنش نشان دادن به ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی باید طوری عمل کند که آمریکا و مشخصاً ترامپ فرصت سوءاستفاده پیدا نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها