شورای امنیت امروز درباره «لیبی» تشکیل جلسه می‌دهد

شورای امنیت سازمان ملل امروز «دوشنبه» به درخواست مسکو نشست علنی پیرامون لیبی برگزار می‌کند تا برای نخستین بار اعضای این شورا توافق‌نامه‌ای که ترکیه با دولت وفاق ملی لیبی به امضا رسانده، بررسی کنند.

شورای امنیت امروز درباره «لیبی» تشکیل جلسه می‌دهد
کد خبر: 375413
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۰:۲۸:۵۹

اعتمادآنلاین| درخواست روسیه برای برگزاری این نشست به تصمیم آلمان مربوط می‌شود که قصد دارد کنفرانس بین‌المللی برلین را پایان ژانویه پیرامون لیبی برگزار کند.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند، قرار است در نشست شورای امنیت توافق‌نامه نظامی میان آنکارا و طرابلس بررسی شود؛ توافق‌نامه‌ای که به ترکیه اجازه می‌دهد نیروهای نظامی را برای حمایت از دولت توافق ملی لیبی در رویارویی با حملات نیروهای حفتر به این کشور اعزام کند.

به گفته این منابع، بعید نیست که در این نشست موضوع حضور نیروهای روس هم که از چند ماه پیش در لیبی در حمایت از نیروهای حفتر هستند، مطرح شود.

روز یکشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از آغاز استقرار سربازان ترکیه‌ای در لیبی در سایه چراغ سبزی که پارلمان ترکیه به دولتش نشان داده خبر داد. این چراغ سبز پارلمان ترکیه نگرانی اتحادیه اروپا را برانگیخته و رئیس جمهوری آمریکا را وادار کرد نسبت به هرگونه "مداخله خارجی" در لیبی هشدار دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها