کد خبر: 375419
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۰:۳۸:۵۲
| |

لوئیز پارا رئیس جدید پارلمان ونزوئلا شد/ پایان خوان گوایدو

پارلمان ونزوئلا در نشست روز یک شنبه خود یک رئیس جدید انتخاب کرد و خوان گوایدو رهبر مخالفان این کشور کنترل پارلمان را از دست داد.

لوئیز پارا رئیس جدید پارلمان ونزوئلا شد/ پایان خوان گوایدو
کد خبر: 375419
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۰:۳۸:۵۲

اعتمادآنلاین| ‌ پارلمان ونزوئلا در نشست خود در روز یک شنبه «لوئیز پارا» را به عنوان رئیس جدید خود انتخاب کرد.

خبرگزاری رویترز مدعی است که نیروهای امنیتی دولتی مانع ورود «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس سابق به جلسه پارلمان شده‌اند و متحدان وی نیز این اقدام را یک کودتای پارلمانی خوانده‌اند.

براساس این گزارش، هنگام رای گیری درباره ریاست جدید کنگره در پارلمان ونزوئلا درگیری و جنجالهایی نیز رخ داده است. مخالفان مدعی هستند که لوئیز پارا ماه گذشته به دلیل فساد از یک حزب این کشور کنار گذاشته شده است.

تلویزیون دولتی ونزوئلا اعلام کرد که لوئیز پارا روز یک شنبه سوگند یاد کرده است.

خوان گوایدو رهبر سابق کنگره ونزوئلا، در سال 2018 با استفاده از اختیارات خود در پارلمان و حمایت قدرتهای خارجی به ویژه آمریکا خود را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرده بود. این اقدام درحالی انجام شد که «نیکلاس مادورو» طی یک انتخابات به عنوان رئیس جمهور برگزیده و قانونی انتخاب شده بود.

یک ویدئو که توسط تیم گوایدو منتشر شده است نشان می‌دهد که وی قصد عبور از فنسهای پارلمان را دارد اما با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه می‌شود. گوایدو کنگره جدید را غیرقانونی خوانده و گفته جلسات پارلمان را هر جایی تشکیل خواهد داد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها