کد خبر: 375457
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

تازه‌های اقتصادی هفته- قسمت ۲۳

از تکنولوژی‌های انقلابی دهه 2020 تا چالش‌های ابرپروژه چین

در این قسمت از برنامه تازه‌های اقتصادی مروری خواهیم داشت بر سه گزارش منتخب درباره‌ی پنج تکنولوژی انقلابی که طی یک دهه آینده تجربه خواهیم کرد؛ برنامه جدید شرکت اسپیس‌ایکس ایلان ماسک برای افزودن 60 ماهواره با هدف تکمیل پروژه اینترنت جهانی؛ و گزارشی درباره آخرین تحولات پروژه کمربند و جاده چین و چالش‌هایی که این ابرپروژه با آن روبه‌روست.

حجم ویدیو: 14.95M | مدت زمان ویدیو: 00:06:26 دانلود ویدیو
کد خبر: 375457
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فناوری‌های نوین آمده‌اند که بمانند و زندگی انسان را به سرعت بهبود بخشند. در گزارش منتخب اول ما از گالف‌نیوز با پنج تکنولوژی تحول‌‌آفرین آشنا می‌شویم که طی 10 سال آینده تغییرات زیادی در زندگی ما رقم می‌زنند.

در این گزارش می‌خوانیم طی یک دهه آینده کامپیوترهای کوانتمی، اتومبیل‌های الکتریکی خودران، خانه‌های هوشمند با اینترنت 5G، واسط کاربری صدا برای کنترل وسایل دیجیتالی و تلویزیون‌های اینترنتی از جمله تکنولوژی‌هایی هستند که در مقیاسی بسیار گسترده‌تر از قبل زندگی ما انسان‌ها را تغییر خواهند داد. برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی‌ها متن کامل این گزارش را در سایت اعتمادآنلاین مطالعه کنید.

***

تنها چند روز از آغاز سال 2020 گذشته است و شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) با مدیریت ایلان ماسک معروف، آماده اولین پرتاب موشک‌های خود در سال جدید می‌شود. روز 6 ژانویه راکت فالکون 9 مجموعه‌ای از 60 ماهواره استارلینک را در مدار نزدیک زمین ارسال کرد، این عملیات بخشی از طرح شرکت برای ارائه اینترنت با پهنای باند گسترده در سراسر جهان است.

در گزارش منتخب دوم ما که از خبرگزاری سی‌نت انتخاب شده می‌خوانیم شرکت اسپیس‌ایکس قرار است با پرتاب این مجموعه ماهواره‌ها مجموعه ماهواره‌های خودش را به 180 عدد برساند. پخش زنده پرتاب موشک فالکون 9 که پس از حدود 10 دقیقه دوباره به صورت عمودی روی زمین فرود می‌آید همواره با استقبال گسترده مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی مواجه می‌شود.

***

شی جین پینگ پروژه عظیم کمربند و جاده را «پروژه قرن» نامیده، اما اجرای این پروژه با مشکلات بسیاری مواجه است. در گزارش منتخب سوم ما از بلومبرگ یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی تاریخ مدرن را مشاهده می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها