کد خبر: 375467
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۱:۳۰:۲۲
| |

واکنش کنگره به تهدید نظامی ترامپ علیه ایران: اختیار جنگ با ماست نه تو!

کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکایی در واکنش به تهدید توییتری ترامپ علیه اقدام نظامی به ایران تأکید کرد که اختیار جنگ با کنگره است نه ترامپ!

واکنش کنگره به تهدید نظامی ترامپ علیه ایران: اختیار جنگ با ماست نه تو!
کد خبر: 375467
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۱:۳۰:۲۲

اعتمادآنلاین| ‌ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (یکشنبه) بار دیگر در یک پیام توییتری ایران را تهدید به اقدام نظامی کرد و گفت: «این موضع‌گیری‌های رسانه‌ای باید به عنوان ابلاغیه‌ای به کنگره ایالات متحده محسوب شود که اگر ایران به هر هدف یا شخص آمریکایی حمله کند، ایالات متحده به سرعت و با قدرت حمله متقابل می‌کند، شاید حمله‌ای در ابعاد نامتناسب.»

کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در یک پیام توییتری ضمن واکنش شدید به این تهدید ترامپ گفت: «این پست رسانه‌ای یادآوری می‌کند که طبق قانون اساسی ایالت متحده آمریکا، اختیارات جنگی با کنگره است و اینکه شما (ترامپ) باید قانون اختیارات جنگی را مطالعه کنید و اینکه تو یک دیکتاتور نیستی».

توییت نماینده کنگره

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه هم گفته بود در صورتی که ایران به ترور سردار «قاسم سلیمانی» پاسخ دهد، واشنگتن ده‌ها نقطه از جمله مراکز فرهنگی مهم ایران را هدف قرار می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که با وجود تهدیدات آمریکا، اقدام تروریستی بامداد جمعه واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران و هفت نفر دیگر را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

به دنبال حمله تروریستی آمریکا به سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» در نزدیکی فرودگاه بغداد، نمایندگان پارلمان عراق روز یکشنبه در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را مورد تصویب قرار دادند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها