کد خبر: 375475
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۱:۴۳:۱۰
| |

وزیر دفاع عراق: از ارتش‌های مهم در منطقه و جهان هستیم

وزیر دفاع عراق تأکید کرد سالروز تأسیس ارتش این کشور مناسبتی برای همبستگی و وحدت میان مردم برای رسیدن به امنیت و ثبات است.

وزیر دفاع عراق: از ارتش‌های مهم در منطقه و جهان هستیم
کد خبر: 375475
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۱:۴۳:۱۰

اعتمادآنلاین| ‌ به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، نجاح الشمری، وزیر دفاع عراق به مناسبت روز ارتش گفت: ما در شرایط بسیار پیچیده‌ای هستیم و در سایه این شرایط نود و نهمین سالروز تأسیس ارتش شجاع عراق را گرامی‌ می‌داریم. این سالروز یادآور مفهوم افتخار، عزت و بزرگی ارتشی است که خونشان را در راه عراق و در سرزمین‌های عربی فدا کردند. مقبره "جنین" در فلسطین اشغالی گواهی بر قهرمانی‌های ارتش و رهبران فداکار ماست که خونشان را نثار فلسطین و مسائل جهان عرب کردند.

وی افزود: ارتش همواره با عناوین احترام و بزرگی و ایثار یاد می‌شود و شعارش وحدت و امنیت کشور است. ملتی که ارتشی قوی و آموزش دیده و بیدار و هوشیار نداشته باشد امتی ضعیف باقی خواهد ماند که طمع‌ورزان به آن چشم می‌دوزند.

الشمری تأکید کرد: عراقی‌ها از همان آغاز اهمیت این مفهوم را درک کردند برای همین فورا برای تأسیس ارتش دست به کار شدند و اکنون ارتش ما جزو ارتش‌های مهم در منطقه و جهان است. آخرین دستاورد ارتش ما نابودی جنایتکارترین گروه در تاریخ عراق و جهان یعنی داعش بود که کشورهای زیادی از آن حمایت می‌کردند اما ارتش ما هیبت این گروه را درهم شکست و جهان را نجات داد. نهادهای نظامی ما فداکاری و قهرمانی خود را نه فقط در دفاع از عراق بلکه در دفاع از کل امت عربی نشان دادند.

ارتش عراق یک نهاد عراقی ریشه‌دار است که در سایه قانون اساسی و حقوق بشر از منافع کشور دفاع می‌کند. من این مناسبت را به تمامی کسانی که خونشان را فدا کردند از نیروهای حشد شعبی گرفته تا وزارت کشور، مبارزه با تروریسم، پیشمرگه و حشد عشایر تبریک می‌گویم. ارتش عراق از کشور و منطقه و کل جهان علیه هجمه تروریسم دفاع کرد. ارتش به عنوان شجاع‌ترین ارتش در جهان و مردم به عنوان شجاع‌ترین مردم در جهان امنیت داخلی و عربی و بین المللی را حفظ کردند. ما از مرجعیت که مردم عراق را متحد کرد و باعث شد همه متحد پشت ارتش بایستند قدردانی می‌کنم. روز تأسیس ارتش عراق مناسبتی برای همبستگی و وحدت بین مردم عراق برای رسیدن به امنیت و ثبات و فراهم کردن شرایط برای سرمایه‌گذاری و توسعه است. ارتش و مردم و کشورمان همواره در سلامت باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها