تحلیل کارشناس لبنانی:

چرا سردار سلیمانی ترور شد و ایران چگونه پاسخ می‌دهد؟

یک کارشناس لبنانی چرایی اقدام جنایتکارانه دولت آمریکا و نوع واکنش‌های مورد انتظار از جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

چرا سردار سلیمانی ترور شد و ایران چگونه پاسخ می‌دهد؟
کد خبر: 375497
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۸:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| یک کارشناس لبنانی چرایی اقدام جنایتکارانه دولت آمریکا و نوع واکنش‌های مورد انتظار از جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناجی البستانی تحلیلگر لبنانی در پایگاه اطلاع‌رسانی لبنانی النشره نوشت: اقدام دولت آمریکا در ترور فرمانده نیروی قدس و رهبر حشد الشعبی سطح تشنج امنیتی در خاور‌میانه را به بالاترین سطح خود رساند.

او در ادامه نوشت: چرا دولت دونالد ترامپ دست به چنین اقدام خطرناکی زد و باید منتظر چه نوع واکنشی از سوی ایران در این زمینه بود؟

به اعتقاد این تحلیلگر، ترور سردار سلیمانی توسط ارتش آمریکا در واقع به نیابت از اسرائیل، عربستان، امارات متحده عربی و چند کشور دیگر انجام گرفت؛ چون آنها فرمانده سابق نیروی قدس را مسئول ایجاد زیرساخت برای نیروهای مقاومت در منطقه از لبنان تا سوریه و از عراق تا یمن و غزه می‌دانند، در حالی که باید افغانستان را هم در خارج از این منطقه به آن افزود.

این کارشناس لبنانی همچنین عقیده دارد گرچه این اقدام دولت ترامپ تمرکز توجه رسانه‌ای را به تلاش‌ها برای عزل او کاهش داد، اما به طور حتم این اقدام با اهداف راهبردی فراگیرتری از مساله استیضاح صورت پذیرفته است.

این موضوع زمانی قوت بیشتری می‌گیرد که بدانیم جمهوری اسلامی ایران تاکنون در مقابل تمامی فشارهای اعمال‌شده توسط آمریکا چه در بعد سیاسی و چه در بعد اقتصادی مقاومت کرده است.

البستانی در مورد نوع واکنش مورد انتظار نسبت به این اقدام نیز گفت: به طور حتم این واکنش ابعاد راهبردی هم پیدا خواهد کرد و صرفاً به کشته شدن یک مسئول عالیرتبه آمریکایی یا حمله به مجموعه‌ای از پایگاه‌های نظامی آمریکایی ختم نخواهد شد؛ از آنجا که هدف از ترور قیچی کردن بال‌های منطقه‌ای ایران است، پاسخ به آن هم در قالب تضعیف حضور آمریکا در منطقه و وا داشتن واشینگتن به خارج کردن نیروهایش از آن خواهد بود.

او تاکید کرد: بی‌تردید تمامی ارکان محور مقاومت در جواب این اقدام وارد عمل خواهند شد و پاسخ صرفاً به نیروهای نظامی ایرانی محدود نیست، تمامی گروه‌های شبه‌نظامی طرفدار ایران خود را صاحب حق اقدام علیه منافع آمریکا می‌دانند، اما این کار حساب‌نشده‌ انجام نخواهد شد، بلکه با برنامه‌ای منظم و طبق برنامه‌ای تمام و کمال در اماکن از پیش طراحی‌شده و در زمان‌های مشخص صورت می‌پذیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها