کد خبر: 375523
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۳:۰۶:۱۶
| |

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس:

ژنرال سلیمانی شهید راه قدس است/او سمبل مقاومت در منطقه و جهان بود

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس با بیان اینکه «سردار سلیمانی» شهید راه قدس و فلسطین محسوب می شود، گفت: شهید سلیمانی یکی از سمبل های مقاومت در منطقه و جهان بود.

ژنرال سلیمانی شهید راه قدس است/او سمبل مقاومت در منطقه و جهان بود
کد خبر: 375523
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۳:۰۶:۱۶

اعتمادآنلاین| ‌ حدود ساعت 1 بامداد روز جمعه دو خودرو که شهید سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» را از فرودگاه بغداد به شهر بغداد انتقال می دادند مورد اصابت حمله موشکی قرار گرفتند و همه سرنشینان که 8 نفر از همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید سلیمانی بودند به شهادت رسیدند.

این جنایت ایالات متحده آمریکا واکنش های فراوانی را به دنبال داشت. رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی تأکید کردند: «سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌ارواحنافداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم».

ایشان همچنین در پیام خود آورده اند: «شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند».

در در ادامه گفتگو با «اسماعیل رضوان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس را مطالعه می کنید؛

*همانطور که می دانید ایالات متحده آمریکا اخیرا در جنایتی واضع و آشکار، سردار «قاسم سلیمانی» از شخصیت های بین المللی مقاومت را ترور کرده است. به نظر شما چرا آمریکایی‌ها در این برهه از زمان دست به این جنایت زده اند؟

در ابتدا جا دارد که شهادت ژنرال سلیمانی، ژنرال مقاومت و همچنین همرزمان مجاهدش را تسلیت بگویم. از خداوند متعال می خواهم که توطئه دشمنان را به خود آن ها باز گرداند و از آن ها به دلیل این جنایت انتقام گیرد. هدف آمریکایی ها از به شهادت رساندن ژنرال سلیمانی این بود که ترامپ درحال حاضر با بحران داخلی و خارجی دست و پنجه نرم می کند و از این طریق تلاش کرد از بحران نجات یابد.

در حال حاضر رئیس جمهور آمریکا با بحران استیضاح در داخل مواجه است و به همین دلیل تلاش کرد از رهگذر ترور ژنرال سلیمانی برای خود دستاوردی کسب کند. اما این پایان ماجرا نیست. آمریکایی ها در عرصه سیاست خارجی نیز با بحران های زیادی مواجه هستند. سیاست آن ها در بسیاری از کشورها ازجمله لبنان، سوریه، عراق، یمن و فلسطین با شکست مواجه شده است.

از همین روی آمریکایی ها به منظور نجات یافتن از بحران داخلی و خارجی دست به این جنایت بزرگ و فجیع زدند تا شاید از ورطه ای که در آن گرفتار هستند رهایی یابند. بدون شک مسئولیت این جنایت زشت و زننده بر عهده آمریکا و اسرائیل است.

این نکته را نیز نباید نادیده گرفت که آمریکایی ها از رهگذر ترور ژنرال سلیمانی تلاش کردند تا محور مقاومت را تضعیف کرده و منطقه را وارد تونل هرج و مرج سازند. به ضرس قاطع می گویم که ارتکاب این جنایت، نه تنها گریبان‌گیر آمریکا و منافع آن در منطقه که گریبان‌گیر رژیم صهیونیستی نیز خواهد شد.

*رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت خود به دنبال شهادت «سردار سلیمانی» تأکید کردند که جمهوری اسلامی ایران از عاملان این جنایت انتقام سختی خواهد گرفت. ارزیابی شما از این فراز از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی چیست؟

بدون شک انتقام خون ژنرال مقاومت و همرزمانش ایران فرصت برای پاسخ گویی به این جنایت را از دست نمی دهد و متناسب با سطح جنایت پاسخ می دهد. محور مقاومت امروز خواستار این هستند که به این جنایت فجیع پاسخ دهند چراکه حاج قاسم سلیمانی خدمات زیادی به مقاومت فلسطین لبنان سوریه عراق ارائه داده است. او نوک پیکان صمود مقاومت در برابر استکبار جهانی بود. آینده تحولات را ایران و مقاومت تعیین می کند و این مسأله به زودی آشکار خواهد شد.

بدون هیچگونه شک و تردید باید گفت که ایران فرصت پاسخگویی به جنایت اخیر آمریکا را از دست نخواهد داد و انتقام خون ژنرال سلیمانی را خواهد گرفت. بدون تردید، جمهوری اسلامی ایران پاسخی هم سطح و متناسب با جنایت علیه ژنرال سلیمانی را به متجاوزان خواهد داد.

امروز مطالبه عمومی از محور مقاومت، پاسخگویی به این جنایت فجیع است؛ جنایتی که علیه ژنرال سلیمانی انجام شد. ژنرال سلیمانی کسی بود که خدمات زیادی به به محور مقاومت از فلسطین گرفته تا لبنان و سوریه و عراق ارائه کرد.

*شهید «سردار سلیمانی» در طول سالیان متمادی از مجاهدت های خود در عرصه مقاومت، خدمات زیادی را نیز به مسأله فلسطین ارائه کرده است. ارزیابی شما به عنوان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس از این خدمات سردار شهید چیست؟

من صراحتا اعلام می کنم که طی سال های گذشته ژنرال سلیمانی خدمات ارزنده ای را به مقاومت و به ویژه فلسطین ارائه کرده است. ما قدردان حمایت های جمهوری اسلامی ایران به ویژه ژنرال سلیمانی هستیم. وی فلسطین و قدس و مقاومت را بسیار دوست می داشت و در نهایت نیز به آرزوی همیشگی‌اش یعنی شهادت رسید.

ما ژنرال سلیمانی را شهید راه قدس و فلسطین می دانیم. ما راه او را ادامه می دهیم. فلسطین در حال حاضر یکی از سمبل های واقعی خود در عرصه مقاومت را از دست داده است. این خسارت بزرگی برای فلسطین محسوب می شود. ما به راه مقاومت ادامه می دهیم تا اهدافی را که ژنرال سلیمانی به دنبال آن بود، محقق سازیم.

باید بگوییم که مقاومت به فضل حمایت های جمهوری اسلامی ایران و همچنین جانشین ژنرال سلیمانی، به راه خود ادامه می دهد و روز به روز بیشتر پیشرفت خواهد کرد.

*ارزیابی شما از آینده مقاومت در سایه فقدان «سردار سلیمانی» چیست؟ برخی از رسانه های بیگانه اینطور القاء می کنند که آینده مقاومت در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. دیدگاه شما در این خصوص چیست؟

همانطور که پیشتر گفتم مقاومت به راه خود ادامه خواهد داد. ما به راه مقاومت و شهدای آن ازجمله ژنرال سلیمانی وفادار باقی خواهیم ماند تا اهدافی را که آن ها به دنبالشان بودند، محقق سازیم. آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول اصلی جنایت علیه ژنرال سلیمانی هستند.

ایالات متحده آمریکا با نقض حاکمیت یکی از کشورهای عربی اقدام به ارتکاب این جنایت کرده است. این یک جنایت بی سابقه از سوی ایالات متحده آمریکا محسوب می شود که یکی از سمبل های رهبری مقاومت در سطوح منطقه ای و بین المللی را به شهادت رسانده است. ملت های منطقه باید بدانند اسرائیل و آمریکا دشمنان شماره یک آنها هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها