کد خبر: 375620
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

اسدالله عباسی،‌ سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اقدامات نسنجیده ترامپ رفتار یک شکست‌خورده است/ ترامپ با پنجه کشیدن‌های نابخردانه قصد فرار از مسئولیت و تبعات اقدامش را دارد/ سردار سلیمانی اسوه جهاد بود/ جبهه مقاومت جبهه نوپایی نیست که با این اقدام آمریکایی‌ها فرو بریزد/ در حقوق بین‌الملل این اقدام ترامپ

اسدالله عباسی،‌ سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس، با تاکید بر اینکه آمریکا عملاً در سوریه، ‌لبنان، یمن و عراق شکست خورده و ترور سردار سلیمانی به منزله انتقام بوده است، گفت: سردار سلیمانی اسوه جهاد بود، ولی جبهه مقاومت جبهه نوپایی نیست که با این اقدام آمریکایی‌ها فرو بریزد. بنابراین جبهه مقاومت منافع آمریکا را در منطقه تهدید خواهد کرد.

اقدامات نسنجیده ترامپ رفتار یک شکست‌خورده است/ ترامپ با پنجه کشیدن‌های نابخردانه قصد فرار از مسئولیت و تبعات اقدامش را دارد/ سردار سلیمانی اسوه جهاد بود/ جبهه مقاومت جبهه نوپایی نیست که با این اقدام آمریکایی‌ها فرو بریزد/ در حقوق بین‌الملل این اقدام ترامپ
کد خبر: 375620
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ترامپ که برخلاف وعده‌های انتخاباتی خود در مبارزه با تروریسم داعش و طالبان، در سوریه، لبنان، یمن و عراق شکست خورده است و برای حفظ نیروهای نظامی خود در خاورمیانه دیگر دلیلی ندارد، برای انتقام‌گیری دست به ترور سردار سلیمانی زد که محور مقاومت است. اقدامی که علاوه بر واکنش مردم ایران، واکنش جدی جبهه مقاومت را برانگیخت و همگی خواستار انتقام سخت از آمریکا شدند. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، هم در این باره تاکید کرد که انتقام سخت را در عمل نشان خواهیم داد .

اسدالله عباسی،‌ سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره اقدامات نسنجیده ترامپ مبنی بر ترور سردار سلیمانی و تهدیدات توییتری او در خصوص حمله به 52 مرکز فرهنگی و مهم ایران به منظور جلوگیری از واکنش تلافی‌جویانه ایران گفت: چون آمریکایی‌ها در سناریوهای مختلفی که درباره نیروهای تروریستی داعش و طالبان داشتند شکست خوردند، ترامپ هم برای انتخابات ریاست جمهوری‌اش نیاز داشت به آمریکایی‌ها ثابت کند که دلیل حضور نیروهای آمریکایی در خاورمیانه مبارزه با تروریست است، اما در این اقدام ناکام ماند.

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس ادامه داد: ترامپ عملاً در سوریه، لبنان، یمن و عراق شکست خورده بود و برای تلافی این شکست دست به ترور سردار سلیمانی زد. شهید سردار سلیمانی اسوه جهاد بود، ولی جبهه مقاومت جبهه نوپایی نیست که با این اقدام آمریکایی‌ها فرو بریزد.

آمریکایی‌ها با کدام قدرت می‌خواهند در برابر جبهه مقاومت ایستادگی کنند؟

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تاکید کرد: اطراف پایگاه‌های نظامی آمریکا و اسرائیل در منطقه، جبهه مقاومت حضور دارند و همه آنها هم مجهز هستند. قطعاً با این اقدام آمریکا تقویت خواهد شد و همان‌طور که آرامکو را جبهه مقاومت در یمن زدند، یقین بدانید که در لبنان، سوریه و عراق هم پایگاهای نظامی آمریکا در امان نخواهند بود. آمریکایی‌ها با کدام قدرت می‌خواهند در برابر جبهه مقاومت در خاورمیانه ایستادگی کنند؟

عباسی در تشریح تهدیدات توییتری ترامپ علیه ایران بیان کرد: این رفتار ترامپ فرار رو به جلو است و رفتار کسی است که شکست خورده و با داد و فریاد و پنجه کشیدن نابخردانه و رفتار غیرعاقلانه می‌خواهد از زیر بار تبعات این اقدام شانه خالی کند.

عضو هیات‌رئیسه مجلس اضافه کرد: هیچ وجدان آگاهی نمی‌پذیرد که وارد کشوری بشود و از یک پایگاه نظامی مثل قطر،‌ پهپادش را وارد عراق کند و یک شخصیت نظامی را که به دعوت مقامات عراقی وارد خاک آن کشور شده است مورد هدف قرار دهد.

ترور سردار سلیمانی از جمله اقدامات تروریسم دولتی است

او تاکید کرد: این اقدام بدون اجازه مقامات عراقی صورت گرفته و در حقوق بین‌الملل این کار تجاوز محسوب می‌شود و از جمله اقدامات تروریسم دولتی است.

عضو هیات‌رئیسه مجلس توضیح داد: این اقدام ترامپ در دادگاه‌های بین‌المللی محکوم است و آبروی او را در مجامع بین‌المللی خواهد برد و او را در باتلاقی فرو می‌برد که قادر نخواهد بود از آن خارج شود.

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس تاکید کرد: ما می‌توانیم از ترامپ در این خصوص شکایت کنیم، چراکه در میدان جنگ سردار سلیمانی را مورد هدف قرار نداده است. این اقدام پیگیرد قانونی دارد و جبهه مقاومت قطعاً به صورت هوشمندانه و خارج از احساسات به این رفتار ترامپ پاسخی درخور خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها