کد خبر: 375648
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

منصور حقیقت‌پور، مشاور سابق رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

به مرکز ثقل آمریکا ضربه خواهیم زد/ ضربه اول را آمریکا بدون اینکه ابعاد ضربه دوم را محاسبه کند، زد/ مبتکر ضربه دوم ما خواهیم بود/ کشورهایی که ترور شهید سلیمانی را محکوم نکردند از هژمونی آمریکایی‌ها می‌ترسند/ دل‌مان به دولت‌های بزدل خوش نیست/ پیگیری حقوقی م

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: ضربه اول را آمریکایی‌ها زده‌اند، بدون اینکه ابعاد ضربه دوم را محاسبه کنند و ضربه دوم مال ماست. بنابراین مبتکر ضربه دوم ما خواهیم بود که کجا را بزنیم، چگونه بزنیم، چه زمانی و در چه حجمی بزنیم. همه اینها دست خود ما خواهد بود.

به مرکز ثقل آمریکا ضربه خواهیم زد/ ضربه اول را آمریکا بدون اینکه ابعاد ضربه دوم را محاسبه کند، زد/ مبتکر ضربه دوم ما خواهیم بود/ کشورهایی که ترور شهید سلیمانی را محکوم نکردند از هژمونی آمریکایی‌ها می‌ترسند/ دل‌مان به دولت‌های بزدل خوش نیست/ پیگیری حقوقی م
کد خبر: 375648
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور حقیقت‌پور، مشاور سابق رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت جبهه مقاومت با توجه به شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی گفت: فرمانده اصلی جبهه مقاومت مقام معظم رهبری هستند و اگر شهید قاسم سلیمانی را مالک‌اشتر آن فرمانده بدانیم، مطمئن باشید که با رفتن یک مالک‌اشتر، هزاران مالک‌اشتر دیگر قد علم خواهند کرد و فرامین مقام معظم رهبری در حوزه دیپلماسی جهادی و جبهه مقاومت را پیگیری خواهند کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تاکید کرد: با شناختی که از این حوزه دارم و مدت مدیدی هم معاون سردار سلیمانی بوده‌ام، مطمئن هستم و اعلام می‌کنم که هیچ‌گونه خللی در اقدامات و برنامه‌های اجرایی دیپلماسی جهادی جمهوری اسلامی پیش نخواهد آمد. بلکه عزم همه عزیزان در همه حوزه‌های مقاومتی بیشتر جزم‌ خواهد شد که بتوانند این رسالت بزرگ را به انجام برسانند و این وظیفه را در حد اعلا انجام دهند.

حوزه نفوذ انقلاب اسلامی از طریق دیپلماسی عادی تعمیق نیافته است

معاون سابق سپاه در ادامه با گفتن اینکه ما در حوزه دیپلماسی جهادی دستاوردهای بزرگی در سطح منطقه داشته‌ایم افزود: اگر توانسته‌ایم حوزه نفوذ انقلاب اسلامی را تعمیق ببخشیم، به هیچ وجه از طریق دیپلماسی عادی یعنی وزارت امور خارجه و... نبوده است.

او با تاکید بر تاثیر دیپلماسی جهادی در پیشبرد اهداف ایران توضیح داد: با توسعه رفتار جهادی و توسعه رفتاری که در حوزه مقاومت برای تولید امید و سازماندهی ایجاد کردیم- که سردار سلیمانی این کار را مهندسی کردند- توانستیم منافع ملی بسیاری را به دست آوریم، از طرف دیگر هم توانسته‌ایم تهدیدات امنیت ملی خودمان را به حداقل برسانیم.

دیپلماسی جهادی توانست داعش را سرکوب و مضمحل کند

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با اشاره به اینکه همین دیپلماسی جهادی توانست داعش را سرکوب و مضمحل کند ادامه داد: اگر داعش به مرزهای ما می‌رسید چه می‌شد؟ قدر مسلم منافع ملی ما مورد تهدید قرار می‌گرفت. همین دیپلماسی است که توانست با تعمیق رفتار خود و با مهندسی و اقدامات مجدانه منافع ملی را تامین و تهدیدات امنیت ملی ما را رفع کند.

معاون سابق سردار سلیمانی درباره چگونگی مختصات انتقام ایران از آمریکا بعد از ترور حاج‌قاسم سلیمانی گفت: درباره انتقام نمی‌توانیم مختصات بدهیم، اما این را به شما بگویم که ضربه به مرکز ثقل آمریکا خواهد خورد. حجم، اندازه، مکان و زمان ضربه را از این به بعد ما تعیین خواهیم کرد.

خود ما تعیین می‌کنیم که کجا را، چگونه، در چه زمان و در چه حجمی بزنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم ادامه داد: ضربه اول را آنها زده‌اند، بدون اینکه ابعاد ضربه دوم را محاسبه کنند و ضربه دوم مال ماست. بنابراین مبتکر ضربه دوم ما خواهیم بود که کجا را بزنیم، چگونه بزنیم، چه زمانی و در چه حجمی بزنیم. همه اینها دست خود ما خواهد بود.

مشاور سابق رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: فقط به طور کلی این را به آمریکایی‌ها اعلام کنید تا آنها هم بفهمند که: ما مرکز ثقل‌شان را خواهیم زد. وقتی مرکز ثقل‌تان را بزنیم تعادل را از شما می‌گیریم. نتیجه آن هم تعقیب شما از خاورمیانه خواهد بود؛ یعنی با خون شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ما شما را تعقیب می‌کنیم تا داخل لانه‌های فسادتان بروید.

نیازی نداریم دولت‌های مزدور منطقه کار خلاف قانون آمریکا را محکوم کنند

حقیقت‌پور در پاسخ این سوال که چرا کمتر کشوری در دنیا حاضر شد ترور یک وابسته نظامی ایران در کشور ثالث توسط آمریکا را محکوم کند گفت: به خاطر اینکه آنها از هژمونی آمریکایی‌ها می‌ترسند و ما کمتر کشور آزادانه‌ای داریم که بایستد و آمریکا را در این رابطه محکوم کند.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: ما دل‌مان به این دولت‌های بزدل خوش نیست. دل ما با مردم است و می‌توانیم اهداف خود را پیش ببریم. نیازی هم نداریم که دولت‌های مزدور منطقه و دست‌نشانده، این کار را خلاف قوانین موجود بین‌المللی اعلام کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با اشاره به عمل غیرقانونی آمریکا در ترور سردار سلیمانی تاکید کرد: حتماً پیگیری‌های حقوقی خود را انجام خواهیم داد تا به لحاظ حقوقی هم بتوانیم دولت آمریکا را تحت فشار و تعقیب قرار دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها