«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به تهدید عراق توسط ترامپ

ابو علی العسکری، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق به رسانه‌های این کشور گفت در صورتی که ترامپ احمق اقدام به اعمال تحریم اقتصادی علیه عراق کند به همراه دوستان‌مان مانع از عبور نفت خلیج فارس به سوی آمریکا خواهیم شد.

واکنش‌ها به تهدید عراق توسط ترامپ
کد خبر: 375663
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک گروه عراقی اعلام کرد در صورت تحریم کشورش توسط آمریکا اجازه عبور نفت به سوی آمریکا را نخواهد داد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، ابو علی العسکری، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق به رسانه‌های این کشور گفت در صورتی که ترامپ احمق اقدام به اعمال تحریم اقتصادی علیه عراق کند به همراه دوستان‌مان مانع از عبور نفت خلیج فارس به سوی آمریکا خواهیم شد.

او همچنین تاکید کرد در صورت پافشاری ترامپ برای بقا در عراق تمامی پایگاه‌های آمریکا در این کشور به ویرانه تبدیل خواهد شد.

این مقام حشد الشعبی عراق همچنین آمادگی خود را برای کمک جهت فراهم کردن زمینه همکاری دولت با شرکت‌های چینی در کشورش اعلام کرد.

در همین راستا سفیر چین در بغداد هم در جریان دیدار با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشبرد امور، ضمن تسلیت شهادت رهبران مقاومت به او بر عزم پکن برای حمایت از عراق و گسترش روابط با این کشور به عنوان شریکی قابل اعتماد تاکید کرد.

پیش از این نیز رئیس‌جمهور چین در واکنش به حماقت دولت ترامپ در به شهادت رساندن رهبران مقاومت اعلام کرده بود واشینگتن با این اقدام نسنجیده خود در عراق دست به خودکشی زده است.

رئیس‌جمهور چین در واکنش به تهدیدهای آمریکا تاکید کرد این تحریم‌ها تاثیری بر توافقنامه‌های راهبردی عراق و چین نخواهد داشت و جهان خواهد دید چگونه عراق به عظیم‌ترین کشورهای اقتصادی در منطقه تبدیل خواهد شد.

گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، هم در واکنش به تهدیدهای ترامپ گفته بود عراق دیگر آن عراق دیروز که اکثر کشورهای جهان با آن خصومت داشتند نیست. امروز بیش از 60 کشور جهان آمادگی دارند در صورت خروج آمریکا از عراق در این کشور فعالیت کنند. مسکو در بغداد بود و در آن باقی می‌ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها