معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان:

مدیران پرسپولیس در حال مذاکره با کالدرون هستند

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد وضعیت سرمربیان تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس توضیحاتی ارائه داد.

مدیران پرسپولیس در حال مذاکره با کالدرون هستند
کد خبر: 375688
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۲۰:۰۷:۳۵

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی علی‌نژاد، در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی هندبال به مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: آخرین تمرین تیم ملی هندبال قبل از حضور در اردوی ترکیه و مسابقات قهرمانی آسیا انجام گرفت که این اردو همزمان با شهادت سردار سلیمانی بود؛ همین باعث شد تا شکل مراسم متفاوت شود. امیدواریم بازیکنان با الگو گرفتن از این شهید، دست پر از مسابقات برگردند. اتفاق مهم دیگر این بود که مجموعه تالار هندبال به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی تغییر پیدا کرد که امیدوارم از این به بعد بازیکنان هندبال با تمرین در این سالن به یاد شهید سلیمانی باشند و از او الگو بگیرند. ممطئن باشید برکت این نام‌گذاری را در آینده می‌بینید.


او در واکنش به خبری مبنی‌بر این‌که سازمان بازرسی اعلام کرده است هیچ تیمی به اردوی برون مرزی اعزام نشود، بیان کرد: تا الان نامه‌ای در این مورد دریافت نکرده‌ام و نمی‌دانم منبع خبر کجاست. من هم چیزی را ابلاغ نکرده‌ام. اگر در آینده از نهادهای نظارتی ابلاغی دریافت کنیم آن‌موقع تصمیمات لازم را می‌گیریم.


علی‌نژاد در مورد وضعیت مربیان تیم‌های ملی و باشگاه‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: آقای ویلموتس در دوره آقای تاج رفت و به سرپرست ربطی ندارد و موضوع آن توسط فدراسیون در حال پیگیری است. در مورد باشگاه استقلال هم هیات‌مدیره تلاش کرد تا طلب آقای استراماچونی را پرداخت کند اما او بعد از دریافت پول شروط دیگری گذاشت و مثل این‌که از اول بنا بر آمدن نداشت. استقلال باشگاه بزرگی است و مربیان و پیشکسوتان زیادی دارد و چون مربی قبلی به ایران برنگشت، هیات‌مدیره هم تصمیم خود را گرفت و آقای مجیدی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد.

او در مورد وضعیت سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بیان کرد: هنوز اتفاق قطعی نیفتاده، مدیران باشگاه در حال مذاکره هستند و امیدواریم مشکلات بین کالدرون و باشگاه به زودی حل شود و این مربی به کار خود ادامه دهد. طبیعی است که فدراسیون فوتبال و دو باشگاه نسبت به موضوعات‌شان پاسخگو هستند و وزارت ورزش هم نظارت می‌کند.

علی نژاد در ادامه گفت: از این به بعد هرگاه استقلال و پرسپولیس بخواهند مربی خارجی داشته باشند ما در وزارت ورزش بر اساس نقش نظارتی‌مان موضوع را از ابعاد حقوقی بررسی می‌کنیم اما به بخش فنی ورود نمی‌کنیم و این بر عهده باشگاه‌هاست.

او در مورد وضعیت هیات مدیره استقلال و پرسپولیس گفت: قرار است آقای موسوی که مالک هواپیمایی زاگرس است به استقلال اضافه شود و این قطعی است اما در مورد عضو دیگر تصمیم‌گیری انجام می‌شود. در مورد پرسپولیس هم باید بگویم که هیات‌مدیره کارش را انجام می‌دهد. استعفای آقای عرب ابتدا باید پذیرفته شود و سپس در مورد جایگزین او هم صحبت می‌کنیم.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد پرداخت حقوق به ورزشکارانی که سهمیه المپیک 2020 کسب کرده‌اند، گفت: بر اساس مصوبه ستاد عالی بازی‌ها از تیر 98 تا تیر 99 ماهانه پنج میلیون تومان به ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند پرداخت می‌شود که در مجموع سهم هر ورزشکار 60 میلیون تومان است. علاوه‌بر این تصمیم گرفتیم که به سرمربی‌ها هم به اندازه ورزشکاران حقوق بدهیم و مربیان هم مبلغی کمتر دریافت کنند. قرار شده که حقوق 6 ماه اول که 30 میلیون تومان است به کسانی که سهمیه گرفته‌اند پرداخت شود و قسط دوم هم به کسانی داده می‌شود که به المپیک می‌روند. چون ممکن است برخی از ورزشکاران رشته‌های تیمی که سهمیه گرفته‌اند برای المپیک جابه‌جایی داشته باشند. فکر می‌کنم به زودی قسط اول پرداخت می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که پاداش مدال‌آوران المپیک به چه صورتی خواهد بود؟ گفت: منتظر هستیم آیین نامه پاداش‌ها تصویب شود.

معاون قهرمانی وزارت ورزش در مورد وضعیت رشته‌های المپیکی همچون دوومیدانی، گفت: از رشته‌های مدال‌آور حمایت می‌کنیم که این حمایت ابعاد مالی و معنوی دارد. می‌دانید که ثبت‌نام دوومیدانی قبل از آمدن من به وزارت انجام شده بود و کمیته تطبیق هم صلاحیت‌های مدیریتی را بررسی کرد. جلسه تجدیدنظر آن در دوره من انجام شد و الان در حال بررسی در نهادهای نظارتی است.

علی‌نژاد در مورد برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز مرحوم تختی نیز گفت که مراسم این جهان‌پهلوان همچون سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها