افزایش 14 میلیون متر مکعبی تولید گاز از پارس جنوبی

قائم مقام فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از بهره برداری و ارسال گاز تولیدی سومین سکوی این طرح به پالایشگاه خشکی خبر داد و گفت:‌ با بهره‌برداری از این سکو، ظرفیت تولید گاز از پارس جنوبی 14میلیون متر مکعب افزایش پیدا می‌کند.

افزایش 14 میلیون متر مکعبی تولید گاز از پارس جنوبی
کد خبر: 375707
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «علی اصغر صادقی» ظرفیت برداشت روزانه گاز از سکوی فاز 23 را 500 میلیون فوت مکعب عنوان کرد و گفت: مشعل سکوی 23 پس از تکمیل مراحل هوک آپ و راه اندازی، با بازشدن و جریان‌دهی به چاه‌ها روشن شد و این سکو، یکشنبه (15 دی ماه) با ارسال پایدار گاز به پالایشگاه ساحلی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید.

صادقی با بیان اینکه سکوی فاز 23، با رعایت کلیه الزامات و دستورالعمل های ایمنی و توسط متخصصان داخلی عملیاتی شده، اظهار کرد: با توجه تلاش های شبانه روزی گروه راه اندازی در راستای افزایش ظرفیت تولید گاز و تامین حداکثری نیازهای مصرفی مردم در زمستان، تمام فعالیت های هوک آپ و راه اندازی سکوی فاز 23 با وجود شرایط ناپایدار آب و هوا، در مدت دوهفته کاری به پایان رسید و این سکو در مدار تولید قرار گرفت.

قائم مقام فازهای 22 تا 24، با یادآوری تولید روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز از دو سکوی مرحله اول این فازها در سال گذشته گفت: تولیدی شدن سکوی 23 ، ظرفیت برداشت گاز از بخش فراساحل فازهای 22 تا 24 را به روزانه 42 میلیون متر مکعب افزایش داده و به این ترتیب سه سکو از چهار سکوی این فازها هرکدام با ظرفیت 14.2 میلیون متر مکعب گاز هم اکنون در حال بهره برداری هستند.

صادقی گفت: ظرفیت برداشت گاز در هر یک از این سکوها به منزله تولید روزانه 14 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 20 هزار بشکه میعانات گازی و 100 تن گوگرد و سالانه 250 هزار تن گاز مایع و 250 هزار تن اتان خواهد بود.

«عبدالله مهرابی» رئیس بخش فراساحل فازهای 22 تا24 پارس جنوبی نیز درباره اخرین وضعیت چهارمین سکوی این فازها گفت: پیشرفت عملیات نصب اتصالات و راه اندازی سکوی 24B در دریا به بیش از 30 درصد رسیده و این سکو نیز بزودی راه اندازی و در مدار تولید قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: فعالیت های هوک آپ و راه اندازی این سکو تا آغاز بهره برداری و ارسال گاز به پالایشگاه به منظور شتاب بخشیدن در تامین سوخت زمستانی کشورادامه دارد.

مهرابی با بیان اینکه با تکمیل راه اندازی و بهره برداری از سکوی 24B ، همه عرشه های تولیدی این طرح، عملیاتی می شوند، گفت: این سکو که با رکوردی بی نظیر سه روز پس از سکوی سوم فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی در دریا نصب شده بود، با ظرفیت مشابه سکوی 23، بزودی عملیاتی شده و متعاقب آن کل زنجیره تولید در مرحله دوم این طرح شامل یک سکوی اصلی و یک سکوی اقماری با 14 حلقه چاه تکمیل شده ، یک خط رشته خط لوله 32 اینچ اصلی و خط لوله میانی 20 اینچ آن ها با ظرفیت برداشت تولید روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز کامل می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها