محمد جهانگیری، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی خبر داد:

هزینه‌های حوزه سلامت افزایش می‌یابد/ پیشنهاد تعرفه‌ای نظام پزشکی برای 99

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از ارائه پیشنهادات تعرفه‌ای این سازمان به شورای‌عالی بیمه خبر داد و گفت: در صورت عدم اصلاح تعرفه‌های پزشکی در سال آینده، با بحرانی جدی مواجه می‌شویم.

هزینه‌های حوزه سلامت افزایش می‌یابد/ پیشنهاد تعرفه‌ای نظام پزشکی برای 99
کد خبر: 375736
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۰۹:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد جهانگیری، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، با اشاره به پیشنهادات سازمان نظام پزشکی برای تعرفه‌های پزشکی سال 1399، گفت: در زمینه تعرفه‌های حوزه خدمات سلامت نگرانی جدی داریم؛ چراکه هزینه‌ها در تمام حوزه‌ها و به‌ویژه هزینه‌های حوزه سلامت به شدت افزایش پیدا کرده است. شفاف می‌گویم که حتی قیمت نان هم در بسیاری از مناطق کشور دو برابر شده است و با وضعیت تعرفه‌های فعلی نمی‌توان هزینه‌های جانبی را در حوزه سلامت پاس کرد.

سلامت با بحران جدی مواجه می‌شود، اگر...


وی افزود: در سال گذشته حقوق و دستمزد رشد خوبی داشت و طبیعتا این بخش امسال هم افزایش می‌یابد که به نوعی هزینه‌های پرسنلی در حوزه سلامت را هم افزایش می‌دهد. اگر تعرفه‌ها اصلاح نشوند چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی با بحران‌های جدی مواجه می‌شویم. باید در این زمینه واقعا به فکر باشیم.

جزء فنی تعرفه‌های پزشکی بر اساس میزان تورم رشد یابد


جهانگیری ادامه داد: سازمان نظام پزشکی درباره تعرفه‌های پزشکی سال آینده پیشنهاداتش را ارائه داده است که در این پیشنهادات اعلام کرده‌ایم که جزء فنی تعرفه‌ها را به تناسب تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند، رشد دهند. بنابراین هر عددی که بانک مرکزی به عنوان میزان تورم اعلام کرد، جزء فنی تعرفه‌ها را هم که شامل هزینه‌های تجهیزات، مواد مصرفی، ‌ هتلینگ بیمارستان و... است، ‌به همان میزان رشد یابد. در عین حال در جزء حرفه‌ای که شامل حقوق و دستمزد است هم اعلام کردیم که هر چقدر حقوق و دستمزد کارمند دولت را رشد می‌دهند، این قسمت را هم در تعرفه‌های پزشکی رشد دهند.

وی با بیان اینکه این پیشنهادات کف خواسته‌ها در این حوزه است، تاکید کرد: این پیشنهادات بسیار منطقی بوده و سازمان نظام پزشکی کف خواسته‌ها را در نظر گرفته‌ است. در حال حاضر پیشنهادات تعرفه‌ای سازمان نظام پزشکی به شورای عالی بیمه ارائه شده و قرار است به‌زودی بررسی شوند. اگر این کف خواسته‌های تعرفه‌ای تصویب و اجرا نشود، ‌خدمات سلامت و کیفیت این خدمات دچار مشکل خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها