کد خبر: 375786
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۰:۵۱:۱۳
| |

مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

شهرداری تهران نسبت به اجرای تهران هوشمند اقدامی انجام نداده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: انتظار می‌رود قانونی که تصویب می‌شود در ظرف زمانی تعیین شده اقداماتش انجام شود لذا در تبصره 36 بودجه سال جاری تکالیفی عنوان شده بود که تا پایان تیر ماه محقق شود اما چنین نشده و بر همین اساس شهرداری نسبت به اجرای شهر هوشمند اقدامی انجام نداده است.

شهرداری تهران نسبت به اجرای تهران هوشمند اقدامی انجام نداده است
کد خبر: 375786
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۰:۵۱:۱۳

اعتمادآنلاین| مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در یک صد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر در تذکری نسبت به عدم اجرای تبصره 36 بودجه سال جاری گفت: انتظار این است قانونی که تصویب می‌شود در ظرف زمانی تعیین شده اقدامات در راستای تحقق و اجرای آن صورت گیرد. این در حالی است که تبصره 36 بودجه سال جاری تکالیفی برای شهرداری تعیین کرده تا در پایان تیر ماه این تکالیف اجرایی شود.

وی افزود: در راستای بند «الف و ب» تبصره 36 بودجه سال 1398 شهرداری موظف است با هدف برپایی و تحقق تهران هوشمند و به منظور تسهیل برقراری پشتیبانی گسترش دفتر کارآمد ارتباطات و مبادله دیتا در شهر، بهبود منظر شهری، تسهیل و توسعه کسب و کارهای دیجیتال و شرکت‌های نوآور و خلاق، بهبود عرضه خدمات شهری به صورت الکترونیکی و دستیابی به درآمد حداقل 500 میلیارد ریال در سال 98 اقدامات لازم را حداکثر تا پایان تیر ماه سال جاری به انجام می‌رساند.

الویری در تشریح اقدامات شهرداری تهران گفت: انجام مطالعات لازم نسبت به احصا اقلام دارایی ها و منابع نامشهود و داده‌های شهر اقدام نموده و برنامه‌ای مولد سازی این ذخایر را از طریق آزادسازی و به اشتراک گذاری با کلیه فعالان اقتصادی و اجتماعی با هدف شکل گیری پلت فرم اقتصاد دیجیتال شهری و دستیابی به درآمد پایدار از محل خدمات نوین تهیه و به شورا ارائه کنند.

وی تاکید کرد: از دیگر تجدید نظر در فرآیند فعالیت شرکت ارتباطات مشترک شهر برای تامین زیرساخت‌های ارتباطاتی شبکه‌های موبایلی شهر به نحوی که ضمن کمک به ارتقای گستره و کیفیت ارتباطی موبایل با کاهش آلودگی فرکانسی و بهبود منظر شهر موجب رفاه عمومی و سلامت بیشتر مردم، سبب افزایش 20 درصد درآمد نسبت به سال قبل در این شرکت شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که با توجه به گذشت زمان تعیین شده در تبصره 36 و عدم ارسال گزارش توسط شهرداری تهران این موضوع را به صورت تذکر به شهردار تهران ابلاغ می‌کند افزود: امیدوارم پاسخ این موضوع هر چه زودتر به شورا ارائه شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها