افزایش 20 درصدی تولید سیگار/ واردات همچنان متوقف است

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در هشت ماهه امسال 35 میلیارد و 300 میلیون نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید 29 میلیارد و 300 میلیون نخ در سال گذشته 20.4 درصد رشد داشته است.

افزایش 20 درصدی تولید سیگار/ واردات همچنان متوقف است
کد خبر: 375822
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۲:۲۱:۵۱

اعتمادآنلاین| طبق این آمار واردات رسمی سیگار که از سال 1397 به صفر رسیده بود همچنان متوقف است، اما صادرات این محصول در این مدت 46.7 درصد کاهش داشته، به طوری که صادرات سیگار از 150 میلیون نخ در هشت ماه منتهی به آبان سال گذشته به 80 میلیون نخ در مدت مشابه امسال رسیده است.

برآورد وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از میزان قاچاق سیگار نیز نشان می‌دهد در حالی که میزان قاچاق سیگار در هشت ماهه سال گذشته 14 میلیارد 210 میلیون نخ تخمین زده شده بود، این رقم در مدت مشابه امسال هشت میلیارد و 16 میلیون نخ برآورد شده که حاکی از کاهش 42.6 درصدی برآورد قاچاق سیگار است.

لازم به ذکر است که برآورد مصرف سیگار طی این هشت ماه معادل 43 میلیارد و 330 میلیون نخ در کل کشور است.

در ماه‌های گذشته کشمکش سازمان‌های مختلف بر سر مالیات سیگار خبرساز شده بود. اوایل آذر ماه امسال، رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت خواستار افزایش مالیات بر سیگار در بودجه سال 1399 شده و گفته بود که 20 هزار میلیارد تومان از درآمد ناشی از افزایش نرخ بنزین می‌توانست از افزایش 10 درصدی مالیات بر سیگار تامین شود. اما در مقابل انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی این آمار و ارقام را "غیرواقعی" و ‌"بدون پشتوانه کارشناسی" توصیف کرده وهشدار داده بود که "این مالیات، سهم 20 درصدی سیگار قاچاق در بازار را به شدت افزایش خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها