کد خبر: 375825
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۲:۳۰:۰۲
| |

معاون عمرانی منطقه آزاد کیش:

واگذاری سواحل کیش برای اجرای پروژه شیلات شایعه و کذب است

معاون عمرانی منطقه آزاد کیش با بیان اینکه هرگونه خبر درباره واگذاری سواحل کیش به چینی‌ها شایعه است و تا کنون بیش از 10 بار در مقاطع مختلف اخبار این چنینی را تکذیب کرده‌ایم، گفت:‌این اخبار جعلی می‌تواند امنیت ملی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

واگذاری سواحل کیش برای اجرای پروژه شیلات شایعه و کذب است
کد خبر: 375825
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۲:۳۰:۰۲

اعتمادآنلاین| مصطفی خانزادی درباره واگذاری بخشی از سواحل هرمزگان به بخش خصوصی برای اجرای پروژه شیلات اظهار داشت: بندر مقام و سواحل مکسر جزء سرزمین اصلی در استان هرمزگان محسوب می‌شود و در محدوده منطقه آزاد کیش نیست شاید عنوان کیش به این محدوده‌ها بدهند اما در واقع زیر مجموعه بندر لنگه هستند.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه خبر درباره واگذاری سواحل کیش به چینی‌ها شایعه است و تا کنون بیش از 10 بار در مقاطع مختلف اخبار این چنینی را تکذیب کرده‌ایم، گفت: در سال‌های گذشته یکی از رسانه‌های معاند این خبر کذب را منتشر کرد و بعد از آن شاهد انتشار اخبار جعلی در این باره هستیم.

معاون عمرانی منطقه آزاد کیش تاکید کرد:‌ مگر کسی می‌تواند در کشورمان طبق قانون اساسی و نظام اسلامی مالکیت را به شرکت یا کشوری واگذار کند؟ این اخبار جعلی می‌تواند امنیت ملی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

خانزادی با بیان اینکه درباره کیش مطلقا چنین موضوعاتی وجود خارجی ندارند، گفت: امکان ندارد در کیش واگذاری‌ها برخلاف قوانین انجام شود.

وی با بیان اینکه به طور کلی واگذای‌ها در این زمینه برعهده سازمان شیلات است، افزود: در منطقه آزاد کیش به دنبال آن هستیم که به شرط اجازه محیط زیست در بحث راه اندازی شیلات و صید مرواید و تولید مرجان ورود کنیم اما هنوز در مراحل مطالعاتی قرار داریم و جانمایی‌ها برای اجرای این نشده است و اجرا این پروژه هم منوط به ارایه مجوز از سوی محیط زیست و سازمان شیلات است.

معاون عمرانی منطقه آزاد کیش ادامه داد: این پروژه در راستای ایجاد اشتغال برای ساکنان منطقه و تحقق برنامه اقتصاد دریامحور است، اولویت اشتغال برای بومیان خواهد بود و با هدف توسعه گردشگری با محوریت بومیان و با سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی به اجرا می‌رسد.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها