پمپئو: روابط ریاض-واشنگتن برای مقابله با ایران بسیار مهم است

در ادامه فرافکنی‌های مقامات آمریکایی، وزیر امور خارجه این کشور روابط واشنگتن با ریاض را برای مقابله با آنچه رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران خواند، بسیار مهم دانست.

پمپئو: روابط ریاض-واشنگتن برای مقابله با ایران بسیار مهم است
کد خبر: 375838
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۳:۰۵:۰۱

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از دیدارش با معاون و برادر ولیعهد عربستان در واشنگتن خبر داد و مدعی شد آنها درباره اقدام دفاعی رئیس‌جمهور ترامپ برای تامین امنیت کارکنان آمریکایی در خارج از کشور رایزنی کرده‌اند.

در حالی که آمریکا خود یک نیروی خارجی متجاوز در منطقه به شمار می‌آید که به گفته مقامات کشورمان این حضورش نتیجه‌ای جز بی‌ثباتی و ناامنی برای منطقه هم نداشته است، پمپئو مدعی شد: روابط آمریکا- عربستان همچنان برای مقابله با رفتارهای بی‌ثبات کننده ایران و برقراری ثبات در خاورمیانه بسیار حائز اهمیت است.

این ادعاهای مقامات آمریکایی علیه کشورمان در حالی مطرح می‌شود که این کشور بامداد روز جمعه در اقدامی جنایتکارانه و خلاف قانون در یک حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی و همراهانش را هدف قرار داد و آنها را به شهادت رساند.

جمهوری اسلامی این اقدام را نقض حقوق بین‌الملل و مصداق بارز تروریسم دولتی دانسته و وعده داده است که به شکلی مناسب پاسخ این جنایت را خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها