کد خبر: 375843
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۳:۲۶:۵۱
| |

اولین جلسه رسیدگی به پرونده سکه ثامن فردا برگزار می‌شود

​​​​​​​اولین جلسه رسیدگی به پرونده سکه ثامن روز چهارشنبه 18 دی ماه در شعبه 1064 دادگاه کیفری دو تهران به ریاست قاضی قاسمی برگزار خواهد شد.

اولین جلسه رسیدگی به پرونده سکه ثامن فردا برگزار می‌شود
کد خبر: 375843
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۳:۲۶:۵۱

اعتمادآنلاین| غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری 10 دی ماه سال جاری درباره آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده گفت: طولانی شدن این پرونده به جهت اینکه این پرونده 3250 شاکی دارد؛ اجتناب ناپذیر بود. در این پرونده 1812 میلیارد و 552 میلیون و 630 هزار و 441 ریال وجوه از مردم جمع آوری شده است و 673 میلیارد و 756 میلیون و 789 هزار و 132 ریال از اموال این فرد شناسایی شده و به شکات مسترد شده است. 1613 نفر از شکات 100 درصد مطالبات خود را گرفته و دیگر شکات نیز 30 درصد مطالبات خود را گرفتند.

براساس این گزارش، سردار سیدکمال هادیانفر رییس پلیس فتای ناجا مهرماه سال 97 از دستگیری متهم اصلی سکه ثامن و همسرش خبر داد و گفت: از حدود دو سال قبل فردی به نام زاهدی فرد، در یکی از شهرستان‌های کشور مجوز فعالیت خود برای خرید و فروش سکه را دریافت کرد، اما مدتی بعد فعالیت خود را به فضای مجازی و دیگر شهرهای کشور از جمله تهران گسترش داد.بیش از 35 هزار نفر عضو این سایت بودند و حدود 6000 نفر هم در این سایت تراکنش مالی داشتند.

پیش از این رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع مالباختگان پرونده سکه ثامن در تشریح این پرونده گفته بود: بعد از اینکه متهم ردیف اول پرونده از کشور فرار کرد و با درایت نیروهای انتظامی و امنیتی و قضایی به کشور مسترد شد؛ پرونده در شعبه 5 بازپرسی دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای تهران مفتوح شد و تحت رسیدگی قرار گرفت و از آنجایی که تعداد کاربران این سایت چند ده هزار نفر بودند و تعداد شکات و مالباختگان بیش از چندین هزار نفر بودند، مقرر شد که پرونده‌ها از سراسر کشور جهت تجمیع به شعبه مذکور در تهران ارسال شود و از تاریخ 24 /9 /97 به دستور بازپرس همه شکات در ساعات مشخص جهت ارایه توضیحات و اسناد احضار شدند. شکایت موکلین تحت عنوان کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع و اخلال در نظام اقتصادی کشور مطرح و ثبت شد.

سرانجام پرونده به شعبه 1064 دادگاه کیفری دو تهران، به ریاست قاضی قاسمی ارسال شد و قرار منع تعقیب صادره از سوی دادسرا نسبت به همسر و خواهر متهم و طراحان سایت در این پرونده نقض و آنها متهم تشخیص داده شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها