کد خبر: 375879
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۵:۱۱:۱۶
| |

حمله تروریستی آمریکا، شهادت سردار سلیمانی و تاثیر آن بر کره‌شمالی

حمله ددمنشانه آمریکا که به شهادت سردار قاسم سلیمانی منجر شد، ممکن است تلفات غیر مستقیمی داشته باشد: راهکار دیپلماتیک برای خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی.

حمله تروریستی آمریکا، شهادت سردار سلیمانی و تاثیر آن بر کره‌شمالی
کد خبر: 375879
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۵:۱۱:۱۶

اعتمادآنلاین| کارشناسان می‌گویند افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و تهران امیدهایی که همین الان هم رو به نابودی است، از بین خواهد برد و تصمیم‌گیران کره‌شمالی را ترغیب می‌کند تا سلاح‌هایی که از نظرشان -شاید هم درست باشد- به عنوان قوی‌ترین تضمین برای حیاتشان می‌بینند، محکم نگه دارند.

اولین واکنش کره‌شمالی به شهادت سردار سلیمانی محتاطانه بوده است. رسانه دولتی این کشور برای چندین روز سکوت اختیار کرد و در نهایت روز دوشنبه گزارش کوتاهی از این حمله جنایتکارانه منتشر کرد اما به نام سردار اشاره‌ای نداشت.

آژانس خبری مرکزی کره (کی‌سی‌ان‌ای) هیچ انتقاد مستقیمی از سوی پیونگ‌یانگ علیه واشنگتن مطرح نکرد و در عوض به سادگی گفت که چین و روسیه، ایالات متحده را بر سر حمله هوایی سوم ژانویه به فرودگاه بغداد محکوم کردند.

مذاکرات کره‌شمالی با ایالات متحده از فوریه گذشته، زمانی که اجلاس بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ به دلیل اختلاف‌نظر درباره کاهش تحریم‌ها به ازای خلع سلاح هسته‌ای راه به جایی نبرد، به بن‌بست رسیده است.

کره‌شمالی اخیراً به عدم پیشرفت مذاکرات اشاره و تاکید کرده است که ممکن است آزمایش بمب‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما از سر گرفته شود.

در حالیکه شهادت سردار سلیمانی ممکن است پیونگ‌یانگ را از تحریک دولت ترامپ به این سبک موقتا منصرف کند، کره‌شمالی در نهایت ممکن است از این حمله شرورانه برای مشروع نشان دادن بیشتر موضعش که برای تقویت زرادخانه هسته‌ای خودش به عنوان عامل بازدارنده علیه تهاجم آمریکا نیاز دارد، استفاده کند.

کو یو-هوان، کارشناس حوزه کره‌شمالی در دانشگاه دونگگوک که مشاور رئیس‌جمهوری کنونی کره‌جنوبی است، می‌گوید: کره‌شمالی تاکید می‌کند که ماهیت «امپریالیستی» ایالات متحده هرگز تغییر نخواهد کرد و اینکه هیچ گزینه‌ای برای آن‌ها جز تقویت بازدارندگی هسته‌ای، در حالیکه برای رویارویی بلندمدت آماده می‌شوند، وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها