سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران:

«عین الاسد» پایگاه راهبردی آمریکا است

سردار یدالله جوانی گفت: «عین الاسد» یکی از مهمترین پایگاه‌های آمریکا در منطقه بود، زیرا پایگاه نیروی هوایی امریکا است و در واقع یک پایگاه راهبردی به حساب می‌آید.

«عین الاسد» پایگاه راهبردی آمریکا است
کد خبر: 375966
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۰۸:۵۸:۰۸

اعتمادآنلاین| سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مورد گام نخست پاسخگویی ایران به جنایت تروریستی آمریکا در پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق گفت: به ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم، به خاطر اینکه قبل از خاکسپاری پیکر پاک و مطهر حاج قاسم سلیمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خواست و مطالبه ملت ایران پاسخ گفت و انتقامی را در همان لحظه و زمانی که حاج قاسم مورد اقدام تروریستی واقع شده بود، گرفت؛ این همان وعده صادق سپاه به ملت ایران است که ما انتقام خون این سردار شهید را خواهیم گرفت.

وی در مورد اهمیت پایگاه «عین الاسد» نیز اظهار داشت: پایگاه عین الاسد یکی از مهمترین پایگاه‌های نیروی هوایی آمریکا در منطقه است و بسیاری از عملیات‌ها و پروازها را آمریکایی‌ها از این پایگاه انجام می‌دادند و برای آنها دارای یک اهمیت راهبردی است و مهم این است که این اقدام در همان سرزمینی انجام شد که امریکایی‌ها به شکل غیرقانونی و نامشروع دست به آن اقدام تروریستی زدند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه اقدام جمهوری اسلامی یک اقدام دفاع مشروع است اظهار داشت: طبق مقررات بین المللی این حق برای ایران است که در راستای دفاع مشروع دست به چنین اقدام تلافی جویانه بزند.

سردار جوانی تصریح کرد: امریکایی‌ها حضور اشغالگرایانه‌ای را در عراق دارند و عامل ناامنی در منطقه هستند، لذا به نظر می‌رسد که این عملیات تلافی جویانه دارای ارزش‌های راهبردی است و برای همین در ساعات اولیه اقدام در صدر اخبار رسانه‌های جهان گرفت.

معاون سیاسی سپاه پاسداران تصریح کرد: «عین الاسد» یکی از مهمترین پایگاه‌های آمریکا در منطقه بود، زیرا پایگاه نیروی هوایی امریکا است و در واقع یک پایگاه راهبردی به حساب می‌آید.

سردار جوانی اظهار داشت: نکته‌ای را باید مد نظر قرار داد وعده سپاه تحقق پیدا کرد و اولین ضربه وارد شد و آمریکایی‌ها شاید تصور نمی‌کردند جمهوری اسلامی دست به اقدام تلافی جویانه بزنند؛ نفس این عملیات بسیار مهم است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها