کد خبر: 375994
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۰۹:۳۹:۵۳
| |

کارشناس بازار سرمایه:

احتمال خروج سرمایه از بورس قوت گرفت

 یک کارشناس بازار سرمایه درباره احتمال خروج سرمایه مردم از بورس و ورود آن به بازارهای موازی، گفت: به طور قطع امکان انجام چنین اقدامی از سوی سهامداران وجود دارد؛ در صورت تشدید تنش ‌ها، تنها دارایی که مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد طلا و ارز است.

احتمال خروج سرمایه از بورس قوت گرفت
کد خبر: 375994
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۰۹:۳۹:۵۳

اعتمادآنلاین| «نوید قدوسی» با اشاره به تاثیر اتفاق شب گذشته و حمله هشدار آمیز ایران به پایگاه دولت تروریستی آمریکا در معالات امروز بازار سرمایه، افزود: تا این لحظه تمامی نمادها در صف فروش قرار گرفته‌اند اما به دلیل ابلاغیه صبح امروز سازمان بورس مبنی بر کاهش دامنه نوسان به 2 درصد، شاهد کاهش ضرر و زیان‌ها نسبت به معاملات روز شنبه خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه به افت شاخص بورس در بازار روز گذشته اشاره کرد و گفت: افت معاملات در بازار روز گذشته ناشی از هیجان بود زیرا اخبار سیاسی در نخستین دقایق بازار تفاوتی با زمانی که فشار فروش آغاز شد نداشت بدین منظور که خبر جدید و تاثیرگذاری در آن زمان از معاملات به بازار نرسید.

وی ادامه داد: آخر بازار خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ظریف اعلام کرده واکنش ایران تابع قانون خواهد بود، حتی نقل قولی صورت گرفت با این عنوان که به هیچ وجه جنگی صورت نخواهد گرفت با توجه به انتشار چنین اخباری باز هم فشار فروش در بازار حاکم بود و حقوقی ها دست از حمایت کشیدند به همین دلیل شاهد ایجاد صف فروش سنگین در بازار بودیم.

قدوسی اظهار داشت: با توجه به عدم ابلاغ خبر مثبت معاملات روز گذشته، معاملات بازار در نخستین دقایق مثبت آغاز شد و تجربه ثابت کرده در شرایطی که فضا منفی است و پتانسیل فشار فروش وجود دارد اما بازار مثبت آغاز به کار کند فروشندگان بیشتری برای فروش تشویق خواهند شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: شرایط بازار در این ماه ها به صورتی بوده که سهامدار تازه وارد به وفور در بازار به چشم می خورد، این افراد به شدت تحت تاثیر موج هیجانی بازار قرار می گیرند و زمانی که اقدام به فروش سهام خود می کنند شاهد ایجاد صف فروش سنگین از طرف این سهامداران هستیم.

وی اظهار داشت: در بازار روز گذشته با دو سیگنال مهم مانند قیمت کاهش قیمت نفت از 71 دلار به 68 دلار و ثبات قیمت دلار همراه بودیم که این موضوع نشانگر کاهش تنش در منطقه بود، زمانی که این دو سیگنال را کنار یکدیگر قرار می دهیم فرضیه هیجانی بودن بازار مورد تقویت قرار می گیرد.

قدوسی با اعتقاد بر اینکه در موقعیت کنونی پیش بینی روند معاملات شاخص بورس سخت به نظر می رسد، گفت: در وضعیت کنونی عوامل تاثیرگذار بر بورس اقتصادی نیست بلکه عوامل و اخبار سیاسی و امنیتی هدایت مسیر بازار را در اختیار گرفته به همین دلیل به طور طبیعی بازار غیرقابل پیش بینی است ما باید به طور مرتب بازار را مورد رصد قرار دهیم تا براساس یک برآوردی دقیق اقدام به سرمایه گذاری در این بازار کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا احتمال خروج سرمایه مردم از بورس و ورود آن به دیگر بازارهای موازی با بازار سرمایه وجود دارد یا خیر، گفت: به طور قطع امکان انجام چنین اقدامی از سوی سهامداران وجود دارد، اگر یک تقابل نظامی بین ایران و آمریکا پیش آید تنها دارایی که مور استقبال سرمایه گذاران قرار می گیرد طلا و ارز است اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد و آرامش به فضای کشور بازگردد در کوتاه مدت بازار سرمایه برنده بازارهای سرمایه گذاری خواهد بود.

وی توصیه خود به سرمایه‌گذاران را اینگونه بیان کرد: سرمایه‌گذاران باید ضمن رصد دقیق اخبار، ارزیابی درستی از میزان ریسک پذیری خود داشته باشند و اگر از توان ریسک‌پذیری برخوردار نیستند هر چه زودتر از بازار خارج شوند اما در صورت دارا بودن از روحیه ریسک پذیری و نگاه میان مدت به بازار، گزینه فروش، گزینه مناسبی نیست و بهتر است در بازار بمانند و سهم ها را با قیمت جذاب خریداری کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها