سقوط آزاد سهام غول نفتی عربستان

ارزش سهام شرکت ارامکو به کمترین سطح خود از زمان عرضه در بورس رسید.

سقوط آزاد سهام غول نفتی عربستان
کد خبر: 376059
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۱:۰۳:۵۲

اعتمادآنلاین| پس از حمله انتقام جویانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه هوایی عین‌الاسد آمریکا در عراق که در پی اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی صورت گرفت، ارزش سهام شرکت‌نفتی آرامکو عربستان که با ارزش ترین شرکت در جهان نیز هست به 34 ریال سعودی ( 9.06 دلار آمریکا) کاهش پیدا کرد که کمترین سطح ثبت شده برای سهام این کشور از زمان عرضه سهام آن در بازار بورس از یازدهم دسامبر سال قبل محسوب می‌شود.

در عین حال شاخص بورس ریاض در عربستان نیز در واکنش به وقایع بامداد امروز دذر مقایسه با روز قبل خود 1.4 درصد ریزش کرد. اکنون سهام شرکت آرامکو در مقایسه با قیمت اوج خود در سی و یکم دسامبر 12 درصد کاهش پیدا کرده است و اکنون ارزش این شرکت 1.7 تریلیون دلار برآورد می‌شود.

عربستان که شدیدا از وقایع اخیر و تاثیر آن بر روی بازارهای مالی کشورش نگران شده، در روزهای اخیر معاون وزیر دفاع و برادر ولیعهد این کشور را برای دیدار و گفتگو با مقامات آمریکایی به واشنگتن فرستاد. طبق اعلام منابع خبری، وی در دیدار با شان اسپر، وزیر دفاع آمریکا خواستار کاهش تنش ها با ایران و در امان ماندن کشورش از تحولات شده است.

ریال عربستان نیز در معاملات اخیر با ریزش مواجه شد تا جایی که در معاملات امروز بازارهای ارز، هر دلار آمریکا به 3.75 ریال عربستان و هر یورو به 4.1786 ریال معامله شد. هم چنین نرخ برابری هر پوند معادل 4.9302 ریال و هر فرانک سوئیس به ازای 3.8629 ریال عربستان اعلام شد. ارزش ریال عربستان در برابر دیگر ارز ایمن جهان یعنی ین ژاپن نیز با کاهش مواجه شد تا جایی که نرخ برابری هر ریال عربستان معادل 28.9125 ین اعلام شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها