والیبال ایران به نیمه‌نهایی انتخابی المپیک صعود کرد

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک از سد قزاقستان گذشت تا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند.

والیبال ایران به نیمه‌نهایی انتخابی المپیک صعود کرد
کد خبر: 376113
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۲:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تیم ملی والیبال مردان ایران از ساعت 11:30 امروز در دومین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف قزاقستان رفت و این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. سه ست این بازی با امتیازات 28 بر 26، 25 بر 16 و 25 بر 15 به سود ایران رقم خورد.

ایگور کولاکوویچ در این بازی تیم خود را با ترکیبی از بازیکنان ذخیره به میدان فرستاد. جواد کریمی، پوریا یلی، مرتضی شریفی، مجتبی میرزاجانپور، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی و محمدرضا موذن بازیکنان ایران در بازی با قزاقستان بودند.

با این پیروزی ایران با 2 برد و 6 امتیاز، صعود خود به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات انتخابی المپیک را قطعی کرد. ایران فردا در آخرین مسابقه مرحله گروهی با چین روبرو می‌شود تا تکلیف صدرنشین گروه روشن شود.

مرتضی شریفی که عملکرد درخشانی در این بازی داشت، امتیازآورترین بازیکن زمین هم شد. شریفی 12 امتیاز از حمله، 1 امتیاز از دفاع، 5 امتیاز از سرویس و در مجموع 18 امتیاز کسب کرد.

مسابقات والیبال انتخابی المپیک در قاره آسیا، از 17 تا 22 دی برگزار می‌شود.«جیانگمن» چین در بخش مردان و «ناخون راتچاسیما» تایلند در بخش زنان میزبان این مسابقات هستند و والیبال ایران در هر 2 بخش به میدان می‌رود. تیم برتر هر بخش، سهمیه آسیا در المپیک را از آن خود می‌کند.

تیم ملی والیبال مردان ایران در مرحله گروهی با چین، قزاقستان و چین تایپه رقابت می‌کند. در دیگر گروه مسابقات نیز استرالیا، هند، کره جنوبی و قطر به مصاف هم می‌روند. تیم ملی زنان ایران نیز در گروه دوم با اندونزی، قزاقستان و کره جنوبی مسابقه می‌دهد. در گروه اول مسابقات هم استرالیا، چین تایپه و تایلند به میدان خواهند رفت.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی مردان ایران

سه‌شنبه 17 دی ساعت 11:30، ایران 3 - چین تایپه صفر

چهارشنبه 18 دی ساعت 11:30،‌ ایران 3 - قزاقستان صفر

پنج‌شنبه 19 دی ساعت 15:30،‌ایران - چین

روز جمعه تیم‌ها استراحت دارند. شنبه 21 دی مرحله نیمه‌نهایی و یکشنبه 22 دی نیز مسابقه نهایی برگزار می‌شود تا قهرمان و نماینده آسیا در المپیک مشخص شود. دیدار نهایی ساعت 15:30 یکشنبه برگزار خواهد شد.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی زنان ایران

سه‌شنبه 17 دی ساعت 9:30،‌ ایران صفر - قزاقستان 3

چهارشنبه 18 دی ساعت 12،‌ ایران - کره جنوبی

پنج‌شنبه 19 دی ساعت 9:30، ایران - اندونزی

تیم‌ها در روز جمعه استراحت می‌کنند و شنبه و یکشنبه، مراحل نیمه‌نهایی و نهایی برگزار می‌شود. مسابقه نهایی ساعت 14:30 یکشنبه برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها