کد خبر: 376131
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حضور تیم امید در مسابقات انتخابی المپیک:

رویای المپیک برای فوتبال ایران محقق می‌شود؟/ چرا امید‌ چندانی برای رسیدن تیم فوتبال امید به المپیک وجود ندارد؟

حضور استیلی در تیم امید با انتقادات فراوانی همراه بود، اما در حال حاضر این امید در بین هواداران وجود دارد که به عنوان سکاندار هدایت این تیم بتواند برای نخستین بار ایران را به المپیک برساند.

رویای المپیک برای فوتبال ایران محقق می‌شود؟/ چرا امید‌ چندانی برای رسیدن تیم فوتبال امید به المپیک وجود ندارد؟
کد خبر: 376131
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حالا سال‌ها از زمانی که تیم امید ایران می‌توانست امید موفقیت را در دل هواداران فوتبال ایران برای رسیدن به المپیک زنده کند گذشته است. با حواشی و اتفاقات چند ماه گذشته در اردوی این تیم، احتمال رسیدن به المپیک 2020 توکیو کم و کمتر هم شده است. با این‌ حال تیم امید ایران برای کسب سهمیه المپیک این روزها در حال آماده سازی برای حضور در مسابقات قهرمانى زیر 23 سال آسیا در تایلند است.

تیم امید ایران در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا با چین، ترکمنستان و کره‌جنوبی هم‌گروه است.

روند آماده‌سازی تیم امید

این تیم در هفته گذشته در یک بازی دوستانه به مصاف قطر رفت. در این بازی، در ادامه روند آماده‌سازی تیم فوتبال امید، شاگردان حمید استیلی در دوحه به تساوی 2-2 دست پیدا کردند. قطر توانست در دقایق 83 و 4+90 توسط عبدالرشید 2 گل وارد دروازه ایران کند و بازی با تساوی 2-2 تمام شود. قطر یک ماه قبل نیز تیم ایران را در دیدار دوستانه شکست داده بود.

تیم امید همچنین در روز دوشنبه تمریناتش را در حضور نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داد. یکی از مشکلات این تیم در روند آماده‌سازی مصدومیت‌های بازیکنان بوده است. در حال حاضر معراج اسماعیلی دروازه‌بان این تیم دچار مصدومیت است، اما فیزیوتراپ تیم فوتبال امید با تشریح آخرین وضعیت مصدومیت او گفت: «خوشبختانه مصدومیت معراج اسماعیلی چندان جدی نیست و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر به تمرینات اضافه شود.»

یونس دلفی مهاجم تیم شارلوا هم می‌توانست یکی از مهره‌های کلیدی تیم امید در رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا باشد، اما مصدومیت اجازه نداد این بازیکن بتواند تیم امید را همراهی کند. با وجود این، استیلی هنوز هم در خط حمله بازیکنان مطرحی مثل الهیار صیادمنش، مهدی قائدی و محمد محبی را دارد.

حضور استیلی در تیم امید با انتقادات فراوانی همراه بود، اما در حال حاضر این امید در بین هواداران وجود دارد که به عنوان سکاندار هدایت این تیم بتواند برای نخستین بار ایران را به المپیک برساند. استیلی در نشست خبری پیش از آغاز این رقابت‌ها گفت: «خوشحالیم که امکان حضور در چنین تورنمنتی را داریم و با آمادگی کامل و نیز آماده‌سازی مناسب به اینجا آمده‌ایم. ما بهترین و آماده‌ترین نفرات این رده سنی را انتخاب کرده‌ایم و با تمرکز و آمادگی کامل برای انجام اولین مسابقه آماده می‌شویم.»

استیلی: فوتبال ایران همواره یکی از قدرت‌های برتر آسیا بوده

او همچنین در جواب سوالی در مورد انتظار طولانی ایران برای صعود به المپیک گفت: «فوتبال ایران همواره یکی از قدرت‌های برتر آسیا بوده و در رده بزرگسالان جایگاه نخست رده‌بندی قاره را در اختیار داشته، اما یکی از مشکلات اصلی در این رده سنی تقویم AFC است. بازی‌های انتخابی در فیفا دی برگزار نمی‌شود و تیم‌های المپیک ما همیشه برای استفاده از بازیکنان باشگاه‌ها در تمرینات و اردوها دچار مشکل بوده‌اند. در دوره فعلی البته تلاش کرده‌ایم از 2 سال گذشته آماده‌سازی را آغاز کنیم و برنامه‌های خوبی در این مسیر داشتیم. ما به گذشته فکر نمی‌کنیم و اینجا هستیم تا اتفاق دیگری را رقم بزنیم.»

اولین بازی ایران در مقابل ترکمنستان خواهد بود. سرمربی تیم امید درباره این مسابقه گفت: «تمامی حریفان خودمان را به خوبی آنالیز کرده‌ایم و با شناخت مناسب به اینجا آمده‌ایم. ما در یک گروه سخت قرار داریم که به نظر من هر چهار تیم برای صعود شانس خواهند داشت و رقابت نزدیکی وجود دارد. بازی اول در هر تورنمنتی سخت‌ترین بازی است خصوصاً وقتی برابر تیم خوبی مثل ازبکستان بازی می‌کنید. پیش از این 2 بار مقابل آنها بازی کرده‌ایم و می‌دانیم تیم خوبی هستند، با وجود این فراموش نکنید که ما ایران هستیم و هدفی به جز صعود نخواهیم داشت.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها