کد خبر: 376143
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۳:۵۰:۴۰
| |

جوزپ بورل: تندتر کردن مارپیچ خشونت به نفع هیچ کس نیست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ادعای اینکه انتقام موشکی ایران نمونه‌ای از تنش‌زایی است، گفت تندتر کردن مارپیچ خشونت به نفع هیچ کس نیست.

جوزپ بورل: تندتر کردن مارپیچ خشونت به نفع هیچ کس نیست
کد خبر: 376143
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۳:۵۰:۴۰

اعتمادآنلاین| «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس به دست نظامیان تروریست آمریکایی واکنش نشان داد.

بورل بعد از نشستی در کمیسیون اروپا، مقابل دوربین خبرنگاران حاضر شد و گفت: « می‌خواهم تاکید کنم که تحولات اخیر در ایران و عراق، و کل منطقه بسیار نگران‌کننده است. ما گفت‌وگویی سازنده درباره اینکه چه کمیسیون [اروپا] چه کاری می‌تواند انجام دهد، داشتیم».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی سرویس خارجی اتحادیه اروپا، وی با بیان اینکه وضعیت کنونی در غرب آسیا، تلاش‌های سال‌های قبل را در خطر می‌اندازد، توضیح داد: «عواقبی هم برای فعالیت ائتلاف ضدداعش دارد».

این مقام اروپایی درباره انتقام موشکی ایران، ادعا کرد: «حملات موشکی اخیر به پایگاه‌های هوایی در عراق که مورد استفاده نیروهای ائتلاف و آمریکا بود، نمونه دیگری از تنش‌زایی و افزایش تقابل است. این به نفع هیچکسی نیست که مارپیچ خشونت را بیش از این تند کند».

بورل همچنین خبر داد به عنوان اولین واکنش فوری به این اقدام ایران، جلسه‌ای اضطراری با حضور وزرای خارجه 28 عضو شورای اروپا را برای روز جمعه درخواست کرده و در آن کاری که اتحادیه اروپا می‌تواند در بازه‌های کوتاه، میان و بلند مدت برای پایدار کردن منطقه انجام دهند، بحث خواهد شد.

او در خصوص وضعیت توافق هسته‌ای ایران و گام پنجم کاهش تعهدات برجامی ایران نیز اظهار داشت: «با همکاران خود درباره وضعیت برجام صحبت کردیم، چیزی که امروز از هر زمانی بیشتر اهمیت دارد زیرا این (توافق) تنها جایی است که می‌توانیم با روس‌ها و چینی‌ها نشسته و درباره موارد دوجانبه درباره خطراتی که ما را تهدید می‌کند، صحبت کنیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه از «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران برای سفر به بروکسل دعوت کرده است، تصریح کرد: «[برجام] مهمترین ابزار عدم اشاعه و امنیت منطقه‌ای است... شاید بتوانیم به زودی دیداری جهت تحلیل وضعیت این (توافق) داشته باشیم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها