کد خبر: 376163
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۴:۲۲:۰۰
| |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

امنیت کشتی‌های تجاری همه کشورها را تامین می‌کنیم/ ناوگان خارجی نگران ورود به بنادر تحت مالکیت ایران نباشند/ کالاهای اساسی به وفور در بنادر کشور انبار شده‌اند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ناوگان تجاری به مقصد ایران که حامل محموله‌هایی برای کشورمان هستند، مطمئن باشند ترددشان بدون هیچ مشکلی ادامه دارد و هیچ مانعی برای ورود این کشتی‌ها به کشورمان وجود ندارد.

امنیت کشتی‌های تجاری همه کشورها را تامین می‌کنیم/ ناوگان خارجی نگران ورود به بنادر تحت مالکیت ایران نباشند/ کالاهای اساسی به وفور در بنادر کشور انبار شده‌اند
کد خبر: 376163
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۴:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت بنادر کشور و تردد ناوگان ایرانی به مقاصد مختلف و ناوگان خارجی به آب‌های تحت مالکیت ایران با توجه به تنش‌های چند روز اخیر در منطقه اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون هیچ موردی مبنی بر ورود شرایط غیر معمول در بنادر تجاری کشور دیده نشده است و تمام فعالیت‌ها به روال عادی خود در حال ادامه است.

وی افزود: در حال حاضر تمام بنادر کشورمان از عمده ظرفیت‌های خود در حال استفاده هستند و انواع کشتی‌ها در بنادر ایران محموله‌های خود را تخلیه یا بارگیری می‌کنند. ترددها در آب‌های تحت مسئولیت و بنادر تجاری کشورمان به طور عادی ادامه دارد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه ناوگان ایرانی هیچ نگرانی برای تردد در بنادر کشورهای مختلف و ناوگان خارجی هم نگران ورود به آب‌ها و بنادر تحت مالکیت ایران نباشند، گفت: ناوگان تجاری به مقصد ایران که حامل محموله‌هایی برای کشورمان هستند، مطمئن باشند ترددشان بدون هیچ مشکلی ادامه دارد و هیچ مانعی برای ورود این کشتی‌ها به کشورمان وجود ندارد.

راستاد درباره ورود کالاهای اساسی به کشور تاکید کرد: هیچ نگرانی برای ورود کالاهای اساسی وجود ندارد و کالاهای اساسی به وفور در بنادر کشورمان انبار و ذخیره شده‌اند.

وی در واکنش به اقدام نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا درباره استفاده از اسکورت برای کشتی‌های حامل پرچم این کشور در خلیج فارس گفت: نیازی به اسکورت نیست و همیشه تاکید داشته‌ایم که آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران از امن‌ترین آب‌روهای جهان محسوب می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به دلیل اشرافی که ناوگان ایران بر روی آب‌های تحت مسئولیت و تحت حاکمیت کشورمان دارند، معتقدیم نیازی به حضور ناوگان خارجی نیست و حضور آنها نمی‌تواند مفید باشد. بارها تاکید شده نه تنها در آب‌های خلیح فارس و دریای عمان بلکه در آب‌های دور دست هم توانسته‌ایم تامین امنیت کنیم، بنابراین به نظر نمی‌رسد هیچ ضرورتی برای تامین امنیت ناوگان تجاری با حضور ناوگان بریتانیای باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها