کد خبر: 376225
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۰۷:۳۵:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حادثه سقوط اتوبوس تهران-کلاله:

واژگونی اتوبوس تهران-گنبد 20 کشته بر جا گذاشت/ نقص فنی موثر در سیستم ترمز اتوبوس علت واژگونی/ جان باختن 20 گلستانی در حادثه سقوط اتوبوس تهران کلاله/ اسامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس تهران - گنبد اعلام شد/ سرهنگ رحمانی: برخورد قانونی با شرکت مسافربری انج

بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور دوآب سوادکوه، 20 تن از هموطنان جان باختند.

واژگونی اتوبوس تهران-گنبد 20 کشته بر جا گذاشت/ نقص فنی موثر در سیستم ترمز اتوبوس علت واژگونی/ جان باختن 20 گلستانی در حادثه سقوط اتوبوس تهران کلاله/ اسامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس تهران - گنبد اعلام شد/ سرهنگ رحمانی: برخورد قانونی با شرکت مسافربری انج
کد خبر: 376225
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۰۷:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| واژگونی اتوبوس تهران-گنبد در محور دوآب سوادکوه واقع در استان مازندران، 20 کشته و 24 مجروح بر جا گذاشت.

این حادثه حدود ساعت 2 و 40 دقیقه بامداد امروز در محدوده خطیرکوه در محور فیروزکوه رخ داد. این اتوبوس اسکانیا ساعت 22 و 45 دقیقه شامگاه گذشته از تهران به مقصد گنبدکاووس در حرکت بود که در محدوده خطیرکوه محور فیروزکوه واژگون 15 متر به داخل دره سقوط کرد.

مجروحان این حادثه به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

در بررسی اولیه پلیس علت اولیه حادثه را نقص فنی موثر در سیستم ترمز اتوبوس تشخیص داده است.

پلیس علت اولیه حادثه را نقص فنی موثر در سیستم ترمز اتوبوس تشخیص داده است. 12 نفر در صحنه و هفت نفر در بیمارستان جان باختند.

رئیس پلیس راه مازندران در اینباره گفت: یک دستگاه اتوبوس ساعت 3 صبح امروز پنجشنبه 19 دی ماه در حوالی سه راهی خطیرکوه در محور سوادکوه به دره سقوط کرد.

جان باختن 20 گلستانی در حادثه سقوط اتوبوس تهران کلاله

خبرگزاری فارس گزارش داده فرماندار گنبدکاووس نیز در تشریح آخرین جزییات واژگونی اتوبوس تهران کلاله گفت: بامداد امروز ساعت 2:50 صبح اتوبوس تهران به کلاله با 43 سرنشین در محور فیروزکوه از محور اصلی خارج و به دره سقوط می‌کند.

وی افزود: براساس گزارش اولیه و اعلام سخنگوی اورژانس کشور در این حادثه 20 نفر فوت کرده و 23 نفر مجروح شدند که از این تعداد هفت نفر به بیمارستان منتقل شدند.

فرماندار گنبدکاووس در پایان گفت: علت تصادف نقص فنی و تخطی از سرعت مطمئنه بوده و بیشتر فوتی‌ها با توجه به اعلام اولیه از شهرستان گنبدکاووس است.

اسامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس تهران - گنبد

اسامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس تهران - گنبد که تاکنون اطلاعات آن ها به دست آمده است به شرح زیر است:

اسامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس تهران - گنبد

«نقص فنی ترمز » عامل واژگونی اتوبوس تهران-گنبد اعلام شد


مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور گفت: از دست رفتن ترمز اتوبوس به علت نقص فنی و سرعت گرفتن اتوبوس در شیب، عامل واژگونی اتوبوس مسیر تهران-گنبد در بامداد امروز بود.


احمدرضا عامری در گفت‌‌وگو با فارس درباره حادثه واژگونی اتوبوس مسیر ‌تهران-گنبد در منطقه دوآب سوادکوه که بامداد امروز رخ داد، اظهار داشت: این حادثه به علت خالی کردن ترمز رخ داده است و راننده در مسیر شیب‌دار به علت از دست دادن ترمز، قادر به کنترل اتوبوس نبوده است.


مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور تأکید کرد: این اتوبوس دارای معاینه فنی معتبر بوده است.

عامری ادامه داد: این اتوبوس سن بالایی نداشت و تولید سال 1384 بود و راننده هم راننده با تجربه و مجربی بود‌، اما همین نقص فنی و از دست رفتن ترمز و افزایش سرعت اتوبوس در شیب، به وقوع سانحه منجر شد‌ و اتوبوس به پایین جاده رفت.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با بیان اینکه در این حادثه راننده نیز جان خود را از دست داده است، اضافه کرد: متأسفانه در این حادثه‌ حدود 19 ‌نفر جان باختند ‌و 24 نفر هم مصدوم شدند.

بنابراین گزارش این اتوبوس متعلق به تعاونی شماره 2 بوده است.

سرهنگ رحمانی: برخورد قانونی با شرکت مسافربری انجام خواهد شد

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در صورت محرز شدن قصور شرکت مسافربری در حادثه مرگبار برای اتوبوس مسافربری در سواد کوه، برخورد قانونی با این شرکت انجام خواهد شد.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلیل وقوع حادثه برای اتوبوس مسافربری در سوادکوه گفت: گزارش‌های اولیه از وقوع حادثه نشان می‌دهد که بروز نقص فنی در سیستم ترمز اتوبوس مسافربری علت این حادثه بوده است، اما آنچه که اعلام شده علت اولیه حادثه بوده و علت قطعی آن پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد و در حال حاضر نیز دستگاه در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه علت قطعی حادثه اتوبوس به زودی اعلام خواهد شد، درباره اینکه آیا شرکت مسافربری مذکور قصوری در کنترل سیستم‌های فنی اتوبوس قبل از حرکت داشته یا خیر؟ به ایسنا گفت:‌ این موضوع در حال بررسی است و مستندات در این زمینه بررسی خواهد شد و در صورتی که مشخص شود این شرکت قصوری داشته حتما با آن برخورد خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها