گزارش «اعتمادآنلاین» از شوک بزرگ به ورزش ایران:

کیمیا علیزاده به هلند مهاجرت کرد/ دارنده مدال برنز المپیک ریو برای کشوری غیر از ایران مبارزه خواهد کرد؟/ امیر غفرانی: کیمیا علیزاده با همسرش به مسافرت رفته است/ زهرا افتخاری: هنوز نمی‌دانیم کیمیا علیزاده برای المپیک با چه پرچمی مسابقه می‌دهد/ سروی: منتظر

تنها مدال آور ورزش زنان ایران در رقابت‌های المپیک با مهاجرت به کشور هلند قصد دارد در بازی‌های المپیک توکیو برای کشوری غیر از ایران مبارزه کند.

کیمیا علیزاده به هلند مهاجرت کرد/ دارنده مدال برنز المپیک ریو برای کشوری غیر از ایران مبارزه خواهد کرد؟/ امیر غفرانی: کیمیا علیزاده با همسرش به مسافرت رفته است/ زهرا افتخاری: هنوز نمی‌دانیم کیمیا علیزاده برای المپیک با چه پرچمی مسابقه می‌دهد/ سروی: منتظر
کد خبر: 376249
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| چندی پیش کیمیا علیزاده، دارنده مدال برنز المپیک ریو و نقره و برنز جهان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان ایران غایب بود و کادر فنی تیم ملی دلیل این موضوع را آسیب دیدگی این ورزشکار عنوان کردند و حتی این صحبت از سوی سرمربی تیم ملی مطرح شد که علیزاده به شرط رسیدن به شرایط ایده آل می‌تواند راهی اردوی تیم ملی شود و برای کسب سهمیه المپیک تلاش کند.

به گزارش ایسنا، اما بر خلاف این ادعاها، علیزاده چند روزی است راهی کشور هلند شده و تمرینات آماده سازی خود را در اروپا پیگیری می‌کند.

علیزاده با مهاجرت به هلند دیگر قصدی برای مبارزه زیر پرچم ایران را ندارد و به دنبال این است در بازی‌های المپیک توکیو برای کشوری غیر از ایران مبارزه کند.

علیزاده به المپیک می‌رسد؟


کیمیا علیزاده که در بازی‌های المپیک ریو موفق شد نخستین مدال برنز بانوان تکواندوکار ایران را کسب کند، چندی پیش به همراه همسرش که یک والیبالیست است ویزای اسپانیا را دریافت می‌کند و از طریق این کشور راهی هلند می‌شود.

به گزارش مهر، این عضو تیم ملی تکواندو ایران هنوز در هلند به سر می‌برد و برای اینکه در این کشور بماند یا نه تصمیم نهایی را نگرفته است. طبق قوانین فدراسیون جهانی تکواندو، یک ورزشکار در شرایطی می‌تواند برای کشور جدید مبارزه کند که سه سال از مبارزه اش برای کشور خودش گذشته باشد.

علیزاده در مسابقات جام جهانی که شهریورماه سال جاری به میزبانی چین برگزار شد در بخش تیمی برای ایران مبارزه کرده است.

البته با حمایتی که فدراسیون جهانی تکواندو از ورزشکاران پناهنده انجام می‌دهد، در صورتی که این تکواندوکار در هلند پناهنده شود می‌تواند زیر پرچم فدراسیون جهانی در بازی‌های المپیک توکیو حضور داشته باشد. این هم به شرطی است که علیزاده مصدومیت نداشته باشد و بتواند خود را از نظر فنی به شرایط مبارزه برساند.

مهرو کمرانی در مصاحبه روز چهارم دیماه خود در خصوص آخرین شرایط کیمیا علیزاده گفت: در شرایط فعلی نمی‌توان از او انتظار داشت که به تمرینات بازگردد. سیستم ایمنی بدن او بسیار ضعیف شده و تحت نظر پزشکان می‌باشد. به دلیل تزریقات و عوارض ناشی از داروها و همچنین برخی مشکلات گوارشی در همین مدت چند بار هم بستری شد ضمن اینکه از ناحیه پا هم آسیب دیده است.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان ایران ادامه داد: در جریان مسابقات هفته اول لیگ که کیمیا به میدان رفت «پین» هایی که در قسمت آسیب قبلی در بدن وجود داشت پاره و با عمل جراحی برخی از آنها توسط پزشکان خارج شد. برای تثبیت یک «پین» نیز بافت بدن مورد استفاده قرار گرفت. اما مهمتر از همه اینها فشارهایی است که این قهرمان ارزنده ما به لحاظ روحی و روانی از آسیب‌ها، بیماری و دوری از میدان مسابقه تحمل می‌کند که این بخش روی او تأثیر زیادی داشته است.

همچنین رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو ایران هم در مورد وضعیت کیمیا علیزاده گفته بود که این ورزشکار مصدوم است و در صورتی که سلامتی اش را به دست بیاورد به اردو برخواهد گشت.

با این حال برای اعلام نظر نهایی در مورد وضعیت این عضو تیم ملی تکواندو بانوان ایران باید منتظر اتفاقات روزهای آینده بود.

امیر غفرانی: کیمیا علیزاده با همسرش به مسافرت رفته است/ در پیام‌رسان‌ها برای کیمیا علیزاده پیام گذاشتم که هنوز پاسخی دریافت نکردم

امیر غفرانی ، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز، نیز در گفت و گو با تسنیم در مورد کیمیا علیزاده و موضوع مهاجرت و پناهنده شدن وی به یک کشور اروپایی گفت: در مورد این موضوع هنوز هیچ چیز مشخص نیست و بنده نه این موضوع را تأیید و نه تکذیب می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه در صورت صحت مهاجرت و یا ماندن در ایران خود علیزاده باید در این زمینه اعلام نظر کند، بیان کرد: وی با همسرش به مسافرت رفته است و اگر بخواهد بماند یا نه، مسئولیتش بر عهده خود اوست.

وی با بیان اینکه تمام این موارد در حد شنیده‌ها و گمانه‌زنی‌هاست، گفت: در پیام‌رسان‌ها هم برای کیمیا علیزاده پیام گذاشته‌ام و پرسیدم که این خبر درست است یا خیر که هنوز پاسخی دریافت نکرده ام.

زهرا افتخاری: هنوز نمی‌دانیم کیمیا علیزاده برای المپیک با چه پرچمی مسابقه می‌دهد

زهرا افتخاری ، نائب رییس هیئت تکواندو البرز نیز به ایسنا گفت: هیئت تکواندو استان شب گذشته با انتشار خبر حضور کیمیا علیزاده در هلند از خروج وی از کشور مطلع شد.

وی ادامه داد: قبل از خروج این ورزشکار از ایران هیچ هماهنگی با هیئت تکواندو صورت نگرفته بود و ما هم در شوک به سر می‌بریم.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد حتی فدراسیون تکواندو نیز از این تصمیم علیزاده مطلع نبوده و البته صحت اخبار منتشر شده هنوز از سوی خانواده این ورزشکار تایید یا رد نشده است.

افتخاری تصریح کرد: از صبح چندین بار با خانواده وی تماس گرفته‌ایم ولی تا کنون موفق به صحبت با والدین او نشده‌ایم.

این مسئول گفت: هنوز مشخص نیست علیزاده برای تفریح به هلند سفر کرده یا قرار است در قالب پرچم کشوری دیگر برای المپیک مسابقه دهد.

سروی: منتظر تصمیم کیمیا برای آینده زندگی‌اش هستیم


نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو نیز در واکنش به شایعه مهاجرت کیمیا علیزاده به یکی از کشورهای اروپایی گفت که درهای تیم ملی زنان به روی این بانوی تکواندوکار باز است.


زهرا سروی، نایب رئیس زنان فدراسیون تکواندو، در گفت و گو با تسنیم گفت: کیمیا علیزاه سرمایه ملی است و تنها مدال تاریخ المپیک دختران ایران به نام وی ثبت شده. عشق و علاقه کیمیا به تکواندو ستودنی است و همواره برای شاد کردن دل مردم کشورش از جان مایه گذاشته است. ما منتظر تصمیم کیمیا برای ادامه زندگی و فعالیت حرفه‌ای ورزشی‌اش هستیم.

نایب رئیس زنان فدراسیون تکواندو گفت: کیمیا پس از افتخارآفرینی در المپیک ریو برای ورزش ایران، در مسابقات جهانی موجو کره جنوبی نیز تاریخ‌ساز شد و مدال نقره را کسب کرد، اما پس از آن مصدومیت و آسیب‌دیدگی کیمیا را رها نکرد. برای مجموعه فدراسیون همیشه سلامت ورزشکاران در اولویت قرار دارد و هیچ‌وقت روی سلامتی آنها ریسک نکرده است.

وی درباره احتمال بازگشت کیمیا علیزاده هم خاطر نشان کرد: برنامه بانوان تکواندوکار برای کسب سهمیه المپیک 2020 حضور در رقابت‌های کسب سهمیه قاره‌ای است که فروردین ماه برگزار می‌شود. اردوی آماده‌سازی ما در جریان است و درهای تیم ملی روی کیمیا باز است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها