با پخش از شبکه امید؛

فیشینگ سوژه «کاربرانه» شد/ پرداختن به معضلات سایبری جامعه

برنامه تلویزیونی «کاربرانه» در قسمت جدید خود علاوه بر بررسی مهندسی اجتماعی در فضای مجازی، به کلاهبرداری های اینترنتی یا همان فیشینگ می‌پردازد.

فیشینگ سوژه «کاربرانه» شد/ پرداختن به معضلات سایبری جامعه
کد خبر: 376286
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۱۰:۳۳:۲۷

اعتمادآنلاین| ‌ عباس محمدخانی تهیه کننده برنامه «کاربرانه» درباره قسمت جدید این برنامه گفت: مهندسی اجتماعی یک رشته مهندسی نیست بلکه یک روش نرم افزاری برای عوامل انسانی به جهت دسترسی به اطلاعات محرمانه و در مرحله بعد سوء استفاده از این اطلاعات است.

وی ادامه داد: در مهندسی اجتماعی یک سازمان یا شخص قصد حمله به یک سازمان یا شخص دیگر را دارد و در این حمله اهدافی دارد مثل بدست آوردن شماره و مشخصات کارت اعتباری یا اطلاعات حساس نظامی یا اطلاعات محرمانه تجاری و هر نوعی از اطلاعات که دسترسی به آن آزاد نیست.

تهیه کننده «کاربرانه» اظهار کرد: در موضوعات سری جدید سعی کردیم بیشتر به معضلات جامعه موجود در حوزه سایبری بپردازیم تا بتوانیم نقش موثری در آگاه سازی عموم داشته باشیم.

در ادامه شکیبا میرسعیدی مجری جوان برنامه «کاربرانه» نیز گفت: در حال حاضر افرادی زیادی را می‌بینم که روزانه درگیر موضوعات کلاهبرداری فضای مجازی هستند و خیلی از این اتفاقات ناشی از عدم آگاهی افراد است که رعایت موارد امنیتی درست برایشان تبین نشده است و یکی از جاهایی که باید به این موضوع پرداخت کند، تلویزیون است.

میرسعیدی عنوان کرد: من همیشه از طرح این موضوعات در برنامه استقبال می کردم چون یکی از اهداف مهم ما در «کاربرانه» آگاهی دادن به نوجوانان و آشنایی آنها با مخاطرات و هنجارهای موجود در فضای مجازی است که تلاش داریم تا این موضوع را به بهترین شکل ممکن برای نوجوانان مطرح کنیم.

برنامه «کاربرانه» به تهیه‌کنندگی عباس محمدخانی، کارگردانی امیر حیدری، اجرای شکیبا میرسعیدی و صادق تربتیان و نویسندگی امیرحسین اکاتی، با حضور کارشناسان متخصص حوزه امنیت سایبری جمعه‌ها ساعت 16 از شبکه امید روی آنتن می‌رود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها