کد خبر: 376358
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۱۵:۰۶:۰۰
| |

حضرتی، نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس:

برای انتقام خون سردار سلیمانی آرام نمی‌نشینیم

الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ما برای انتقام خون شهید سلیمانی آرام نمی‌نشینیم. با صحبت، قطعنامه و قانون هم آرام نمی‌شویم؛ این تنها مقدماتی از کار است.

برای انتقام خون سردار سلیمانی آرام نمی‌نشینیم
کد خبر: 376358
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۱۵:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران اظهار داشت: سردار سلیمانی شخصیت بی‌نظیر بی‌بدیل بودند، چه به لحاظ نبوغ نظامی و سیاسی توأمان، جزو شخصیت‌های اساسی ما بود و در دنیا هم جزو بی‌نظیرها بود.

وی افزود: تلفیق یک نابغه سیاسی را با یک نابغه نظامی در اصطلاح فرهنگ سیاسی دنیا یک استراتژیست می‌نامند که سپهبد سلیمانی خلوص، صداقت، یکرنگی و فدا کردن کل زندگی شخصی خود و توان جسمی و عمرش را کاملا مخلصانه در طبق اخلاص گذاشت و برای ملت ایران و امت اسلامی و حتی مستضعفان یک شخصیت آزادی‌بخش بود.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه سپهبد سلیمانی یاور محرومان و مستضعفان بود گفت:‌ این شخصیت را که بیشترین عمر خود را در مبارزه با جلوگیری از تجاوز تجاوزکاران و همین‌طور تروریست‌هایی مانند داعش سپری کرده بود، آدم‌های دیوانه‌ای مانند ترامپ و پمپئو و همچنین نتانیاهو به شهادت رساندند و این شهادت به خاطر آن اخلاص،‌ صداقت و سلامتی که سردار شهید داشت یک زلزله در منطقه ایجاد کرده است و این بخشی از این زلزله در ایران با حضور بی‌نظیر مردم دیده شد.

حضرتی در ادامه عنوان کرد: من تقریبا در همه راهپیمایی‌های اساسی شرکت می‌کنم و در مراسم تشییع شخصیت‌های بزرگی که رحلت می‌کنند نیز حضور یافته‌ام، اما بعد از رحلت امام(ره) نه چنین جمعیتی دیدم و نه اینقدر گریه کرده بودم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: رحلت و فوت هیچ یک از عزیزان، بزرگان و اطرافیانم به اندازه سردار سلیمانی من را دچار حزن و ناراحتی نکرد. حضور و همت بالای مردم باعث یک انسجام، به هم پیوستگی و وحدت شد و شهادت سردار سلیمانی یک ضربه اساسی و انتقام خود را از کسانی که او را شهید کرده بودند گرفت.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: تمامی تلاش ترامپ بر این بود که یک شکاف عمیق و گسستگی وسیع در ملت ما ایجاد کرده و بین ایران و عراق و مردمان آن اختلاف بیندازد. اما این شهادت باعث شد که اکنون همه به عنوان یک الگو و سمبل به شهید نگاه کنند و سبب نزدیکی، همفکری و هم‌فرهنگ بودن عراق و ایران شده که باید حفظ شود.

حضرتی بر همین اساس اضافه کرد: تمام تلاش ما در پاسداری از خون شهید سردار سلیمانی بر این است که این مسیر و فضایی که اکنون ایجاد شده حفظ کنیم، این مهمترین موضوع است.

وی ادامه داد: ما برای انتقام خون شهیدمان قطعا آرام نمی‌نشینیم. شکی نداشته باشید. یعنی با صحبت، قطعنامه و قانون هم آرام نمی‌شویم. این تنها مقدماتی از کار است. ضربه قطعا جبران‌ناپذیری را به آمریکایی‌ها و اسرائیل خواهیم زد و ما به هر آنچه که در عمرمان و بعد از انقلاب گفته‌ایم عمل کرده‌ایم؛ ما مرد میدان هستیم.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: مردان و جوانان ایران، مردان میدان هستند. رهروان شهید سلیمانی همگی مردان میدانند و محکم در این زمینه اقدام خواهند کرد و با ارتباطی که با کل جهان اسلام، بلکه با تمام محرومان و مستضعفان دارند، تعداد زیادی اکنون در دنیا اظهار تاسف، راهپیمایی و اعتراض کرده‌اند. حتی بسیاری از این افراد مسلمان نیستند و مذاهب دیگر دارند. علاوه بر مسلمانان، بحث ما مستضعفان و محرومان جهان است.

حضرتی همچنین یادآور شد: قطعا هم مجموعه‌ محرومان، مستضعفان و مسلمانان و جنبش ها و گروه‌های مقاومت همگی در کمین هستند، خودمان هم همین‌طور. این گونه نیست که کارها را به آنها محول کنیم، کار را در زمان و مکان خودش، که این زمان و مکان قطعا خیلی دیر نخواهد بود اما باید حتما حساب‌شده، برنامه‌ریزی شده و درست باشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها