کد خبر: 376380
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۱۶:۰۵:۲۲
| |

رئیس دانشگاه شهید محلاتی:

راه شهید سلیمانی نباید به فراموشی سپرده شود

الماس نصر، رئیس دانشگاه شهید محلاتی قم گفت: امروز نباید اجازه داد راه حاج قاسم فراموش شود و این امر مستلزم انجام پژوهش ها و تحقیقات گسترده در سیره شهید حاج قاسم سلیمانی است.

راه شهید سلیمانی نباید به فراموشی سپرده شود
کد خبر: 376380
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۱۶:۰۵:۲۲

اعتمادآنلاین|



الماس نصر، امروز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در اراک گفت: حاج قاسم سلیمانی مقام معظم رهبری را نائب المهدی می‌دانست و بر رابطه خوب و قلبی با سکان دار انقلاب تاکید می کرد و عقیده داشت که یکی از شاخصه های میزان و معیار سنجش در روز قیامت، ولایت است.

وی با اشاره به 6200 شهید استان مرکزی افزود: بیش از 20 درصد شهدای والامقام استان مرکزی از قشر فرهنگیان و دانش آموزی هستند که این مهم یکی از شاخصه های استان مرکزی در کنار سایر شاخصه ها از جمله صنعتی بودن این استان است و این یک افتخار بزرگ برای جامعه نخبگان و فرهنگیان استان محسوب می شود.

رئیس دانشگاه شهید محلاتی قم تصریح کرد: امروز وظیفه جامعه فرهنگی تربیت حاج قاسم هاست و باید حاج قاسم را نیز به آیندگان بشناسانیم تا همه به ایشان افتخار کنند، امروز نباید اجازه داد راه حاج قاسم فراموش شود و این امر مستلزم پژوهش ها و تحقیقات گسترده در سیره شهید حاج قاسم سلیمانی است.

نصر بیان کرد: با پی بردن به قدرت آمریکا می توان حاج قاسم را به خوبی شناخت چراکه آمریکا نقشه های زیادی را با هزینه های زیاد تهیه کرد اما حاج قاسم نقشه های او را یکی پس از دیگری شکست داد.

وی با طرح این سوال که چرا آمریکا تصمیم گرفت حاج قاسم را به شهادت برساند؟ گفت: امروزه آثار و برکات مجاهدت های حاج قاسم همه جا قابل مشاهده است و نتیجه این مجاهدت ها شکستن هیمنه آمریکا بود. در حال حاضر بزرگترین دستاورد شهادت حاج قاسم سلیمانی اخراج آمریکا از منطقه است که به زودی محقق خواهد شد.

رئیس دانشگاه شهید محلاتی قم اضافه کرد: اسرائیل شعار از نیل تا فرات را سر می داد، اما امروز به برکت مجاهدت های حاج قاسم، اسرائیل در مقابل ایران به التماس افتاده و با انتخاب چندین واسطه قصد دارد به ایران بگوید که در این جنایت نقشی نداشته است.

نصر با اشاره به داعش خاطرنشان کرد: داعش با جذب نیرو از 90 کشور دنیا قصد فتح منطقه را داشت، اما در نهایت حاج قاسم در آرامش کامل شکست داعش را اعلام و این جنایت کاران را نابود کرد.

وی اضافه کرد: تشکیل بسیج مردمی در عراق و سوریه از مهمترین ابتکارات حاج قاسم بود، ایشان توانست با قدرت مردم بسیاری از توطئه های عربی، آمریکایی و اسرائیلی را خنثی کند.

رئیس دانشگاه شهید محلاتی قم اقتدار و تواضع را دو ویژگی بارز حاج قاسم عنوان کرد و افزود: امروز ولایت پذیری باید بزرگترین درس بشریت باشد چراکه با ولایت پذیری به تمام آرمان ها و اهداف دست پیدا خواهیم کرد.

نصر تصریح کرد: گام دوم انقلاب با افتخارآفرینی حاج قاسم آغاز شد و امروز باید بیاینه گام دوم را به عنوان منشور چهل ساله دوم انقلاب و بزرگترین محور ولایت پذیری مد نظر قرار دهیم و در عرصه های مختلف به دنبال تحقق مولفه های این بیانیه باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها