کد خبر: 376462
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۰۸:۵۸:۰۰
| |

نمایشی به نام انتخابی تیم ملی وزنه برداری:

وقتی لیست تیم ملی از قبل بسته شده چرا مسابقات انتخابی برگزار می‌شود؟

مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور با نام انتخابی تیم ملی در حالی برگزار شد که لیست تیم ملی از قبل بسته شده و به نظر می‌رسد مسابقات تنها نام انتخابی بودن را یدک می کشد.

وقتی لیست تیم ملی از قبل بسته شده چرا مسابقات انتخابی برگزار می‌شود؟
کد خبر: 376462
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور از هجدهم دی به مدت سه روز در اهواز برگزارشد و عنوان شده بود که این رقابتها علاوه بر قهرمانی کشور، انتخابی ملی هم است. حتی در بنر مسابقات هم این مسئله اعلام شده است اما فدراسیون وزنه برداری در یک اقدام عجیب در همان روز اول مسابقات لیست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی را اعلام کرد.

البته در جلسه کمیته فنی که یکشنبه پانزدهم دی برگزار شد، لیست نفرات دعوت شده به تیم ملی بسته شده بود و از همان موقع مشخص بود 12 نفر قرار است به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

اینکه لیست نفرات دعوت شده از قبل بسته شده در حالی که عنوان مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی است، نشان می دهد برای فدراسیون این مسابقات اهمیت خاصی ندارد و صرفا تنها مسابقه‌ای است که باید برگزار شود تا تقویم فدراسیون را پر کند.

فدراسیون وزنه برداری حداقل می توانست اسامی را بعد از قهرمانی کشور اعلام کند تا اگر کسی با هدف نشان دادن خود قدم به مسابقات گذاشته ناامید و بی انگیزه نشود. نه خود فدراسیون و نه سرمربی تیم ملی هم تاکنون اظهار نظری نکرده اند که آیا قرار است به کسانی که در قهرمانی کشور عملکرد خوبی از خود نشان دهند، فرصتی داده شود یا نه.

در همین مسابقات شاهد هستیم که بیشتر استانها با تعداد نفرات کم شرکت کرده اند و این خود خبر از کاهش انگیزه در بین وزنه برداران برای فعالیت در این رشته را می دهد و حالا با چنین اقداماتی که بی توجه به قهرمانی کشور نفرات اردوی تیم ملی از قبل انتخاب شوند، به نظر می رسد در آینده باید بیشتر از این شاهد ریزش فعالیت وزنه برداران باشیم.

حداقل انتظار این بود که سرمربی تیم ملی با حضور در مسابقات قهرمانی کشور از نزدیک رقابت وزنه برداران را مشاهده می کرد تا شاید همین حضور سرمربی، انگیزه بیشتری را بین نفرات شرکت کننده ایجاد کند.

البته نکته دیگر این است که تکلیف وزنه برداران شرکت کننده در جام فجر و مسابقات غرب آسیا از قبل مشخص شده است و برای قهرمانی آسیا هم قرار است از همین 12 نفر استفاده شود و حتی بحث این هم مطرح شده به دلیل مشکلات مالی، تیم کامل اعزام نشود. برای غرب آسیا هم به احتمال زیاد سه نفر می روند که نفرات هم از الان مشخص هستند.

به هر حال وزنه برداری ایران از لحاظ کمیت و کیفیت شرایط خوبی در استان ها ندارد و اتخاذ چنین تصمیم هایی به بدتر شدن اوضاع دامن می زند و بهتر بود فدراسیون در این مورد با تدبیر بیشتری کار می کرد. حتی ممکن است رکوردها در قهرمانی کشور چندان چشمگیر نباشد اما حداقل اهالی وزنه برداری و خود ورزشکاران متوجه می شدند، این مسابقات برای فدراسیون و سرمربی تیم ملی آنقدر اهمیت دارد که بخواهند اعلام نفرات دعوت شده به تیم ملی را به بعد از پایان مسابقات موکول کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها