ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ تهران سردتر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه (22 دی) از کاهش دمای هوا در تهران خبر داد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ تهران سردتر می‌شود
کد خبر: 376504
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۰:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز و فردا (20 و 21 دی) سامانه بارشی در نیمه شرقی، جنوب و مرکز کشور فعال است و بارش در مناطق جنوبی، جنوب شرق و شرق کشور و نیمه جنوبی خراسان رضوی به شکل رگبار همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ خواهد بود. بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی نیز به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز (20 دی) بیشترین میزان بارش برای هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان و مازندران است، تصریح کرد: از امشب بر گستره و شدت بارش در نیمه شرقی کشور افزوده خواهد شد.

ضیاییان با اشاره به اینکه این وضعیت تا صبح روز یکشنبه (22 دی) ادامه دارد، گقت: همچنین طی این مدت به‌ویژه فردا (21 دی) وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور، هرمزگان، مناطقی از کرمان و شرق سمنان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی از اواخر وقت روز یکشنبه (22 دی) با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب مجدد بر میزان ابرناکی افزوده خواهد شد و طی روز دوشنبه (23 دی) بارش‌های پراکنده باران و برف در شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از فردا (21 دی) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است و دریای خزر نیز فردا مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (21 دی) نیمه ابری همراه با وزش باد و به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای منفی یک و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (22 دی) نیز صاف، در بعد ازظهر افزایش باد و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای منفی 2 و حداکثر دمای 5 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها