کد خبر: 376565
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۳:۳۷:۱۳
| |

کلیم، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد:

قوی ترین سامانه بارشی استان در سال جاری 100 میلی باران به همراه دارد

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نقشه های پیش یابی حاکی از این است که سامانه بارشی که از امروز فعالیتش در استان آغاز می شود، قوی ترین سامانه بارشی سال جاری است.

قوی ترین سامانه بارشی استان در سال جاری 100 میلی باران به همراه دارد
کد خبر: 376565
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۳:۳۷:۱۳

اعتمادآنلاین| دوست محمد کلیم، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، در حاشیه جلسه دیسکاشن هواشناسی سیستان و بلوچستان در زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شدت بارندگی ها، اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه اخطاریه جوی صادر کرد و نسبت به وقوع بارش های شدید و خیلی شدید در استان هشدار دارد.


وی با بیان اینکه موج بارشی از امروز جمعه وارد استان شده و بارش های ناچیز از برخی نقاط استان گزارش شده است، گفت: از امشب تا صبح یکشنبه باران و رگبارفوق سنگین در استان پیش بینی می شود که ارتفاع بارش های بین 50 تا 90 میلی متر و برخی نقاط بیش از 100 میلی متر برآورد می شود.


معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: تمرکز و هسته بارش ها در مناطق مرکزی، غرب استان، جنوب و سواحل است، اما این بدان معنی نیست که سایر نقاط استان بارندگی ندارند در واقع این سامانه بارش های فراگیر و قابل توجهی برای اکثر نقاط استان به همراه خواهد داشت.


کلیم خاطرنشان کرد: رگبارفوق سنگین باران، رعدوبرق همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ، از مهمترین پیامدهای این سامانه بارشی است که منجر به طغیان رودخانه های محلی، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، بالاآمدن سطح آب سدها، برخورد صاعقه، مه گرفتگی و کاهش دید می شود.


وی با بیان اینکه روز یکشنبه با کاهش محسوس دمای هوا احتمال ریزش برف در ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مه گرفتگی و کاهش شدید دید افقی در محورهای کوهستانی و لغزندگی برخی محورهای مناطق کوهستانی و سردسیر استان در روزهای آتی محتمل است.

این مسئول در ادامه با توجه به وقوع بارش های سنگین در روزهای آتی، گفت: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب شود همچنین از سفرهای غیر ضروری نیز پرهیز شود. علاوه بر این در این مدت در تردد های جاده ای نیز با احتیاط کامل رفتار شود و از صعود به ارتفاعات استان به دلیل شرایط بد جوی اکیداً خوداری شود.


کلیم ادامه داد: دریای عمان در روزهای آینده مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها