کد خبر: 376611
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۵:۲۲:۳۰
| |

حسین زاده، نایب رئیس فراکسیون امید:

مردم به مسئولان درس همبستگی دادند

عبدالکریم حسین زاده، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با حضور خود در تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی درس همبستگی دادند و الگوی مسئولان شدند.

مردم به مسئولان درس همبستگی دادند
کد خبر: 376611
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۵:۲۲:۳۰

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالکریم حسین زاده، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام ملی ایجاد شده پیرامون شهادت سردار سلیمانی گفت: آن چیزی که همواره محل سرمایه گذاری خیلی از کشورها بوده است، برهم زدن انسجام یا چندپارچه کردن کشور بوده است.

وی اضافه کرد: آنها در تمام زمینه‌هایی که امکان داشته اند، برنامه‌ریزی کرده اند. زمینه‌های مذهبی، قومی، فرهنگی، زبانی و عقیدتی از جمله حوزه‌هایی است که سرمایه‌گذاری های کلانی در آنها شده است.

نماینده مردم نقده در مجلس افزود: در این شرایط که دشمنان در جهت تخریب انسجام ملی حرکت می‌کنند باید از هر بهانه‌ای که باعث نمایش و تبلور این انسجام می شود برای بازسازی بیشتر همبستگی ملی، استفاده کنیم و نباید دچار غفلت بشویم.

حسین زاده خاطرنشان کرد: معتقدم در چنین فرصت‌هایی که مردم حضور خود را نشان می‌دهند، فرصت‌های بهتری برای کنار گذاشتن اختلافات و پذیرفتن این نکته مهم که تفاوت‌ها نباید باعث انشقاق بشود وجود دارد.

وی یادآور شد: امروز وقتی دیده می‌شود که هنوز چند روزی از شهادت سردار سلیمانی نگذشته است، اما در رسانه‌ها و برخی تریبون‌های دیگر، برخی صداها به دنبال ایجاد انشقاق و افتراق در جامعه هستند، نمی توان از آنها انتظار هم افزایی برای کشور داشت. در واقع آنها برخوردی غیرمنصفانه با این واقعیت دارند.

حسین‌زاده ادامه داد: ما گاهی مواقع خلط موضوع می‌کنیم. اگر منافع ملی هدف نهایی همه جریانهای سیاسی و غیر سیاسی در کشور باشد، دستیابی به معنا و تعریف واحد از آن خیلی سخت نخواهد بود. تفاوت‌ها تنها در راه‌های رسیدن به این منافع خواهد بود که هر جریان راهی را بر می‌گزیند.

نایب رئیس فراکسیون امید خاطرنشان کرد: همبستگی مسئولان، روسای قوای سه‌گانه، سازمان‌ها و نهادهای مختلف از یک سوی و از سوی دیگر همبستگی مردم باهم و مردم با حاکمیت، اگر در کشور شکل بگیرد می توان برای حل مشکلات عدیده کشور گام‌های مثبت را برداشت.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما در حال حاضر دچار تحریم هست و مشکلات عدیده‌ای دارد. در این شرایط وقتی مردم همبستگی را در مسئولان کشور نبینند، خودشان هم قطعا نمی‌توانند همبستگی درونی خود را حفظ کنند.

حسین‌زاده اظهارکرد: گاهی اوقات ما از همبستگی، صلح و آشتی صحبت می کنیم، اما خودمان با خودمان گفت و گو و ارتباط نداریم. بدیهی است در چنین شرایطی که اختلاف و فاصله میان مسئولان را مردم از عملکرد ما می‌بینند، تشویق آن‌ها به حفظ همبستگی، از سوی مسئولان بی‌تاثیر خواهد بود.

نماینده اصلاح طلب مجلس اضافه کرد: جریان‌های سیاسی به جای این که در تریبون‌های رسمی با هم درگیر شوند و اختلاف‌های نظری‌شان را به مردم نشان دهند، با هم گفت و گو کنند و حرف بزنند و پروژه گفت و گو در جهت تعامل را پیش گیرند تا در این مسیر اختلافات به تفاوت‌ها تبدیل شود، آن زمان می‌توان به حفظ همبستگی نمایش‌یافته میان توده مردم امیدوار بود. به نظرم این هدفی سخت و غیر قابل دستیابی نیست که از این همبستگی ایجاد شده حداکثر استفاده را کرد.

حسین‌زاده تصریح کرد: مردم با حضور خود در این شرایط سخت به ما همبستگی را یاد دادند و در واقع الگوی مسئولان شدند. اما نباید فراموش کنیم که مردم هم به مسئولان نگاه می کنند. اگر آن ها به جز شعار و حرف، در عمل این همبستگی را در ما نبینند، به تدریج آنها هم همبستگی خود را از دست خواهند داد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها