کد خبر: 376626
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۶:۰۱:۱۵
| |

سلیمی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی یک سرفصل درسی می‎شود

علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ابعاد مختلف جنایت رژیم تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید سلیمانی، تصریح کرد: این جنایت تاریخی تبدیل به یک سرفصل درسی در کتب آموزشی برای دانش آموزان می‌شود.

جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی یک سرفصل درسی می‎شود
کد خبر: 376626
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۶:۰۱:۱۵

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مصوبه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی به طرح الزام دولت در تعیین سرفصل "جنایات و توطئه های آمریکا" در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها که با رأی قاطع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همراه بود، گفت: بر اساس این مصوبه جنایات آمریکا به ویژه جنایت اخیر آن‌ها در فرودگاه بغداد در کتب درسی آورده می‌‎شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابعاد جنایت آمریکا را می‌‎توان در کتب درسی قید کرد تا دانش آموزان و دانشجویان با آن آشنا شوند، ادامه داد: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، ترور مقام رسمی و نظامی یک کشور توسط یک دولت بود که در تاریخ چنین اقدامی بی سابقه بوده است.


وی افزود: از سوی دیگر دولتی که اقدام به چنین کاری کرده، یک دولت اشغالگر بوده که از آن سوی دنیا به غرب آسیا لشکرکشی کرده و اقدام به ترور نظامیان منطقه می‎کند و پس از ترور نیز به صراحت اعتراف به این ترور می‌کنند.

سلیمی یادآور شد: از سوی دیگر دانش آموزان باید بدانند که سازمان‌های بین المللی مانند سازمان ملل در برابر این تروریسم دولتی سکوت کرده و حتی برخی کشورهای اروپایی از این جنایت حمایت کردند.

وی اضافه کرد: این درحالیست که سردار سپهبد سلیمانی به دعوت رسمی دولت عراق و برای دیدار با نخست وزیر این کشور برای رایزنی درباره مسائل منطقه‌ای وارد فرودگاه بغداد شد لذا چنین جنایتی در خاک عراق نیز بی سابقه بوده است که همه این موارد چنین ظرفیتی را دارد که شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی در کتب درسی گنجانده شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات یادآور شد: در حال حاضر نبود چنین سرفصلی از جنایات آمریکا در کتب درسی مشهود است که باید به آن پرداخته شود.

گفتنی است، بر اساس مصوبه امروز مجلس، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مکلفند با بهره‌گیری از تمام اسناد تاریخی به ویژه اسناد بجای مانده از لانه جاسوسی آمریکا در تهران، سرفصل جنایات، توطئه ها، خیانت‌ها و مداخلات نظام استکباری به ویژه دولت آمریکا در دنیا "با اولویت کشور ایران" در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس، موسسات، آموزش عالی و دانشگاه های دولتی و غیردولتی کشور اعم از وابسته به این وزارتخانه‌ها و یا تحت نظارت آنان بگنجانند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها