کد خبر: 376660
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۰۸:۲۷:۰۰
| |

اتفاقی جدید در انتظار شطرنج/ معضل رژیم صهیونیستی حل می‌شود؟

طبق گفته سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان قرار بر این است که در اسفندماه با همراهی کشورهای عربی با اعمال مقوله قرعه ممنوعه برای شطرنج‌بازان، مشکل به وجود آمده در راستای عدم رویارویی با نمایندگان شطرنج‌باز رژیم صهیونیستی حل شود.

اتفاقی جدید در انتظار شطرنج/ معضل رژیم صهیونیستی حل می‌شود؟
کد خبر: 376660
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۰۸:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی علی‌نژاد در ارتباط با حواشی به وجود آمده در شطرنج ایران و مسائلی که برای نخبگان این رشته به منظور مواجه با برخی نمایندگان شطرنج‌ رژیم صهیونیستی ایجاد شده است، اظهار کرد: هم اکنون در شطرنج با مشکل عدم قرعه ممنوعه برای شطرنج‌بازان ایرانی مواجه هستیم که در گذشته وجود داشت و در حال حاضر برداشته شده؛ اتفاقی که کار را برای رقابت بی‌دغدغه شطرنج‌بازان ایرانی به دلیل مواجهه با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس سخت کرده است.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته قرار بر این است که با کمک کشورهای عربی مقوله قرعه ممنوعه مجددا اعمال شود تا شاهد حل شدن مشکل شطرنج‌بازان ایرانی باشیم و از مواجهه نمایندگان کشورمان با نمایندگان رژیم صهیونیستی جلوگیری شود.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه از سوی دیگر کمک خواهیم کرد تا فدراسیون شطرنج مربی خوبی را برای هدایت شطرنج‌بازان انتخاب کند، ‌اظهار کرد: امیدواریم با این رویکرد انگیزه شطرنج‌بازان ایرانی افزایش یابد و بتوانند در آینده به بهترین شکل ممکن عمل کنند.

به گزارش ایسنا،‌ قرعه ممنوعه یک ویژگی در مسابقات شطرنج است اما با توجه به اینکه در قانون فدراسیون جهانی نوشته نشده، برخی از برگزار کننده‌ها آن را می‌پذیرند و برخی دیگر هم قبول نمی‌کنند. فدراسیون جهانی برای این موضوع در مسابقات جهانی با کشورها راه می‌آید، چون فدراسیون‌های زیادی هستند که بازیکنانشان مقابل رژیم صهیونیستی بازی نمی‌کنند؛ حتی در المپیاد جهانی هم تا دوره ای که حساس نباشد فیده این موضوع را می‌پذیرد اما در دورهایی که در رده بندی و مقام بازیکنان تأثیرگذار باشد آن را قبول نمی‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها