کد خبر: 376703
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۰۹:۴۸:۳۶
| |

عدم تعهد کارشکنی آمریکا در صدور روادید برای ظریف را محکوم کرد

120 کشور عضو عدم تعهد در بیانیه‌ای امتناع آمریکا از صدور روادید برای وزیر خارجه ایران را مصداق نقض قوانین بین‌المللی تلقی کرد.

عدم تعهد کارشکنی آمریکا در صدور روادید برای ظریف را محکوم کرد
کد خبر: 376703
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۰۹:۴۸:۳۶

اعتمادآنلاین| کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در بیانیه‌ای اقدام آمریکا مبنی بر عدم صدور روادید برای محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران را نقض آشکار توافق مابین آمریکا و سایر کشورهای جهان و مصداق تعدی از قوانین بین‌المللی عنوان کردند.

در این بیانیه، 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد از همه کشورهایی که میزبان نشست‌های سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی هستند خواستند تا بدون اعمال تبعیض و تاخیر ناموجه، وظیفه قانونی خود را در صدور روادید برای نمایندگان کشورهای عضو انجام دهند.

در این بیانیه تاکید شده است که ملاحظات سیاسی کشور میزبان نبایستی مانعی در جهت مشارکت کشورهای عضو سازمان ملل در نشست‌های این سازمان باشد.

گفتنی است دولت آمریکا از صدور روادید برای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به منظور سخنرانی در نشست مورخ 19 دی شورای امنیت خودداری کرد.

این در حالی است که مطابق ماده 12 «موافقتنامه مقر» که بین دولت آمریکا به عنوان دولت میزبان و سازمان ملل امضا شده، آمریکا قطع نظر از «نوع روابط خود با دولت‌های عضو سازمان» ملزم به تسهیل تردد نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها