پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس:

خطاکاران در هر رده‌ای یا استعفاء دهند یا عزل شوند/ مسئولان دنبال بیانیه دادن نباشند/ جو بی‌اعتمادی به علت تناقض‌گویی‌های اخیر ایجاد شده است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: آقای روحانی و بقیه عزیزان به دنبال بیانیه دادن نباشند یک جو بی‌اعتمادی به علت تناقض‌گویی چند روز گذشته پیش آمده است، ابتدا آمدند و گفتند به 12 دلیل امکان ندارد موشک به هواپیما خورده باشد اما این اتفاق افتاده است.

خطاکاران در هر رده‌ای یا استعفاء دهند یا عزل شوند/ مسئولان دنبال بیانیه دادن نباشند/ جو بی‌اعتمادی به علت تناقض‌گویی‌های اخیر ایجاد شده است
کد خبر: 376705
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۰۹:۴۹:۴۸

اعتمادآنلاین| بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس، درباره ساقط شدن هواپیمای تهران-کیف بر اثر خطای انسانی گفت: این اتفاق یک ضایعه دردناکی بود که زبان از بیانش قاصر است، اگر کسی خودش را جای خانواده‌های جان‌باختگان بگذارد به عمق دردشان پی می‌برد.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان‌ این‌که اتفاق رخ داده یک فاجعه انسانی و مدیریتی بزرگ است، عنوان کرد: در حال حاضر که قبول شده است نقص فنی نبوده است و اتفاق دیگری رخ داده است؛ معتقدم آقای روحانی به جای بیانیه دادن مسئولان مربوطه را عزل کند.

وی تاکید کرد: این مسئولانی که خطا کردند در هر رده‌ای که هستند یا استعفاء دهند و یا عزل شوند و بعد از آن باید پاسخگوی این بی‌دقتی و خطای نابخشودنی باشند.

نماینده مردم شیراز خاطرنشان کرد: شبی که عملیات ایران اتفاق افتاد، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی پروازها‌یشان را در آسمان ایران و عراق لغو کردند، ما هم باید این کار را می‌کردیم و اگر قصد انجام این کار را نداشتیم باید دقت‌مان را بالا می‌بردیم.

وی ادامه داد: به سیستم‌هایمان آنقدر اعتماد داشتیم که پروازها‌یمان را لغو نکردیم، خب مسئولان باید پاسخگو باشند چرا سیستم دارای عیب است.

پارسایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط خطای انسانی مطرح نیست، خطای سیستمی که خریداری شده هم وجود دارد به هرحال آن سیستمی که خریداری و نصب شده است باید آنقدر دقتش بالا و به روز باشد که حتی خطای انسانی را تشخیص دهد تا شلیکی صورت نگیرد؛ بنایراین کشوری که از آن سیستم خریداری شده است باید پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: نباید اعلام نظر شتاب‌زده و غیرحرفه‌ای از سوی رئیس سازمان هواپیمایی و کمیته بررسی که از طرف شخص آقای رئیس انتخاب شدند، صورت می‌گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که خطاهای انسانی و سیستمی هر دو باهم باعث به وجود آمدن این فاجعه شده است، اظهار کرد: آقای روحانی و بقیه عزیزان به دنبال بیانیه دادن نباشند یک جو بی‌اعتمادی به علت تناقض‌گویی چند روز گذشته پیش آمده است، ابتدا آمدند و گفتند به 12 دلیل امکان ندارد موشک به هواپیما خورده باشد اما این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: تناقض‌گویی باعث تشدید فضای بی‌اعتمادی بین مردم و مسئولان و تضعیف کارهای کارشناسی در مجامع بین‌المللی می‌شود. امروز سازمان هواپیمایی و تیم بررسی سانحه اعتبارش مخدوش شده است.

پارسایی با اشاره به سقوط پرواز تهران-یاسوج گفت: در قضیه سقوط هواپیمای آسمان با کارشناسی متوجه شدیم با پنهان‌کاری واقعیت را کتمان می‌کنند و ورود کمیسیون اصل هم باعث شد تا گزارش دروغ خطای خلبان منتشر نشود و بررسی‌ها ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: مدیران سازمان هواپیمایی افرادی هستند که به نظر من اهل فن نیستند، در مصاحبه هم مشخص بود با دستپاچگی و شتابزدگی بر خلاف قانون ایکائو قبل از باز شدن جعبه سیاه صحبت کردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان هواپیمایی و افرادی که همراه ایشان بودند در اعلام نقص فنی فکر می‌کردند که فقط مخاطب‌شان افکار عمومی داخلی است و می‌توانند مانند سایر موارد دیگر به نوعی بر روی عملکردشان سرپوش بگذارند اما این دفعه طرفشان سازمان‌های تخصصی جهانی بودند که باید پاسخ می‌دادند.

وی ادامه داد: قطعا افکار عمومی خواهان استعفاء مسببان این اتفاق تلخ هستند ما هم به عنوان نماینده مجلس در کنارشان هستیم.

پارسایی گفت: در 4 سال مجلس، 3 ورزیر استیضاح‌شان مطرح شد اما هیأت رئیسه مانع از آن شد اما این بار اگر مسئولان مربوطه استعفاء ندهند، یا آقای رئیس‌جمهور خودشان آن‌ها را بر کنار نکند و یا هیأت رئیسه مانع شود من این آمادگی را داریم از باب نمایندگی این کار را انجام دهم و از دوستان دیگر نماینده هم می‌خواهم همراهی کنند تا مجلس منفعلانه مانند بسیاری از مسائل از کنار این قضیه رد نشود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها