کد خبر: 376726
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۱۰:۴۵:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از فاجعه بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی اوکراین:

ستاد نیروهای مسلح: بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای اوکراین مورد اصابت قرار گرفت/ روحانی: پیگرد قانونی علل و مسببین این فاجعه بزرگ و اشتباه نابخشودنی ادامه دارد/ ظریف: عمیق پشیمانیم، پوزش و عرض تسلیت به مردم/ نخست‌وزیر کانادا: ایران بای

پس از حرف و حدیث‌های بسیار در روزهای گذشته و اخباری مبنی بر سقوط این هواپیمای مسافربری به دلیل اصابت موشک از طرف سامانه موشکی ایران امروز شنبه 21 دی این خبر از طرف ستاد کل نیروهای مسلح تایید شد.

ستاد نیروهای مسلح: بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای اوکراین مورد اصابت قرار گرفت/ روحانی: پیگرد قانونی علل و مسببین این فاجعه بزرگ و اشتباه نابخشودنی ادامه دارد/ ظریف: عمیق پشیمانیم، پوزش و عرض تسلیت به مردم/ نخست‌وزیر کانادا: ایران بای
کد خبر: 376726
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۱۰:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 اوکراین که منجر به مرگ 176 نفر شد، به دلیل اصابت موشک و با خطای انسانی صورت گرفت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، پس از حرف و حدیث‌های بسیار در روزهای گذشته و اخباری مبنی بر سقوط این هواپیمای مسافربری به دلیل اصابت موشک از طرف سامانه موشکی ایران امروز شنبه 21 دی این خبر از طرف ستاد کل نیروهای مسلح تایید شد.

در متن اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین آمده است: «در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پروازهای جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش یافته و برخی اخبار نیز از مشاهده‌ی اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است.

در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره 752 خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و درهنگام چرخش، کاملا در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی میگردد.»

رئیس‌جمهوری: تحقیقات برای شناسایی و پیگرد قانونی مسببان ادامه دارد

همچنین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در نهایت تأسف و بنا بر اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، خطای انسانی و شلیک اشتباه پدافند سپاه موجب سقوط هواپیمای اوکراینی و قربانی شدن 176 انسان بی‌گناه شده است. تحقیقات تکمیلی برای شناسایی و پیگرد قانونی کلیه علل و مسببین این فاجعه بزرگ و اشتباه نابخشودنی ادامه دارد.»

بیانیه روحانی - هواپیمای اوکراین

توییت روحانی - سقوط هواپیمای اوکراین

ظریف: عمیق پشیمانیم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در واکنش به تایید ستاد نیروهای مسلح درخصوص سقوط هواپیمای اوکراینی و کشته شدن 176 نفر به وسیله شایک اشتباه پدافند سپاه در توییتر خود نوشت: «یک روز غم‌انگیز. نتیجه‌گیری اولیه تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: «خطای انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده منجر به فاجعه شد. عمیق پشیمانیم، پوزش و عرض تسلیت به مردم ما، به خانواده‌های همه قربانیان و سایر ملل تحت تأثیر.»

ظریف - سقوط هواپیمای اوکراین

دستورهای قضایی برای پیگیری سریع‌تر عوامل سقوط بوئینگ 737 اوکراین

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه هم در دستوری به رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، ضمن اعلام تسلیت مجدد به بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، جمع‌آوری مستندات و اقدامات قضایی مربوط به این حادثه دلخراش را مورد تاکید قرار داد.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در نامه‌ای به داستان نظامی تهران خواستار ورود به حادثه سقوط هواپیمایی اوکراین و شناسایی علل و عوامل این حادثه شد.

منتظری - دستور بررسی- حادثه بوئینگ

علاوه بر این یک منبع آگاه در سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: «در پی بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر وقوع خطای انسانی در موضوع سقوط این هواپیما، سازمان قضایی نیروهای مسلح در این موضوع ورود کرده است و جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.»

رئیس‌جمهور اوکراین و نخست‌وزیر کانادا خواهان پاسخگویی ایران شدند

پس از انتشار بیانیه ستاد نیروهای مسلح و تایید خبر سقوط هواپیمای مسافربری ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با ابراز تاسف نسبت به این موضوع گفت: «امروز، صبح خوبی نبود اما حقیقت را به ارمغان آورد. اوکراین خواهان پاسخگویی ایران، بازگشت اجساد جان باختگان، پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان و عذرخواهی رسمی ایران است.»

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا هم گفته است که پس از اعتراف مسئولان ایران به هدف‌گیری هواپیمای اوکراینی، این کشور باید پاسخگو باشد.

اما و اگر در ارسال جعبه سیاه بوئینگ به فرانسه

همچنین در ادامه بررسی جعبه سیاه هواپیمای 737 اوکراین حسن رضایی‌فر، مدیرکل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی گفت: «همه امکانات خود را برای ارزیابی جعبه سیاه به کار بردیم، اما از آنجایی که هواپیمای سانحه دیده از هواپیماهای مدرن و پیشرفته بوئینگ است ایران تکنولوژی دانلود اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما را ندارد و ممکن است با شروع بازسازی جعبه سیاه به آن لطمه زده شود.

از پنج کشور دنیا از جمله اوکراین، سوئد، انگلیس، کانادا و آمریکا درخواست کردیم که در لابراتوری معتبر و بی طرف در دنیا جعبه سیاه دانلود شود و پیشنهاد نهایی این بود که این کشور فرانسه باشد و هرپنج کشور بر سر اینکه جعبه سیاه در فرانسه رمزگشایی شود موافقت کردند.»

البته در ادامه و بعد از انتشار این خبر یک منبع آگاه در سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هنوز تصمیم قطعی برای ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به خارج کشور برای بازخوانی اطلاعات آن گرفته نشده است

مکری: اختیار لغو یا تاخیر در پروازها به دلیل شرایط امنیتی در کشور را نداریم

در ادامه با توجه به انتقادات مطرح شده درباره لغو پروازها در شب حادثه با توجه به موشک‌باران پایگاه‌های آمریکایی در خاک عراق به‌وسیله ایران سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه مرکز کنترل فضای کشور باید نسبت به لغو برنامه‌های پروازی دستور می‌داد، گفت: «ما موظف هستیم برنامه‌های روتین پروازی را انجام دهیم و از این موضوعات بی‌اطلاع بودیم. اختیار لغو یا تاخیر در پروازها به دلیل شرایط امنیتی در کشور را نداریم مگر اینکه از مرجعی به ما دستور بدهند.»

واکنش‌های گسترده داخلی نسبت به پنهان‌کاری در اعلام خبر سقوط هواپیمای اوکراین

مشخص شدن ابعاد جدیدی از سقوط بوئینگ 737 اوکراین و کشته شدن همه 176 مسافر آن با موج عظیمی از واکنش‌ها نه تنها در خارج از کشور که در داخل همراه بود. بسییاری از کنشگران سیاسی از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف تاخیر سه روزه در اعلام خبر خطای انسانی

فلاحت‌پیشه: همان ابتدا دلیل حادثه سقوط هواپیما صادقانه اعتراف می‌شد، اثر منفی کمتری داشت

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در این باره به اعتمادآنلاین ، گفت: «نباید در شرایط جنگی اجازه پرواز داده می‌شد. اما بعد از اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی اگر این موضوع صادقانه اعلام و اعتراف می‌شد، اثر منفی‌اش کمتر می‌شد. نه اینکه فضای بین‌المللی حاکم شود و کشورهای مختلف خودشان را درگیر کنند؛آمریکایی‌هایی که عامل همه مصیبت‌ها هستند خودشان را به عنوان کشوری انسان‌دوست نشان دهند و خواهان دخالت در تحقیقات شوند و بعد از آن، این اعتراف صورت بگیرد که خطای انسانی بوده است.»

عارف: خواستار استعفا، برکناری و برخورد در خور با مقصران، پنهانکاران و ناصادقان با ملت هستم

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ضمن انتقاد شدید از عدم صداقت برخی مسئولان با مردم، خواستار استعفا، برکناری و برخورد در خور با مقصران، پنهان کاران و ناصادقان با ملت شد.

مرعشی: پنهان‌کاری علت سقوط هواپیمای اوکراینی کار بسیار زننده و ناپسندی بود

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه پرده پوشی و پنهان‌کاری علت سقوط هواپیمای اوکراینی کار بسیار زننده و ناپسندی بود، گفت: «آیا نمی‌شد به سازمان هواپیمایی اعلام می‌کردند که در ساعات انجام عملیات علیه آمریکا، پروازی در تهران انجام نشود؟ مسببین این اتفاق ناگوار باید حتما استعفا دهند و اگر استعفا ندهند، برکنار شوند و با آنها حتما برخورد شود تا مردم احساس نکنند کشور حساب و کتاب ندارد.»

ملاوردی: آرزو به دلمان ماند حداقل یک نفر در این شرایط استعفا دهد

شهیندخت مولاوردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به خبر برخورد غیرعمد موشک ایرانی به هواپیمای اکراینی در توئیتی نوشت: «آرزو به دلمان ماند حداقل یک نفر در این شرایط استعفا دهد؛ کمترین پاسخی که برای تشفی خاطر و تسکین افکار عموم یدر این لحظات میتوان داد چسبیدن به این میزها و عناوین چه ارزشی دارد در برابر فوران خشم و سرخوردگی و احساس تحمیق یک ملت؟!»

2

پارسایی: جو بی‌اعتمادی به علت تناقض‌گویی چند روز گذشته پیش آمده است

بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این خبر و با بیان اینکه آقای روحانی و بقیه عزیزان به دنبال بیانیه دادن نباشند، گفت: «یک جو بی‌اعتمادی به علت تناقض‌گویی چند روز گذشته پیش آمده است، ابتدا آمدند و گفتند به 12 دلیل امکان ندارد موشک به هواپیما خورده باشد اما این اتفاق افتاده است. این مسئولانی که خطا کردند در هر رده‌ای که هستند یا استعفاء دهند و یا عزل شوند و بعد از آن باید پاسخگوی این بی‌دقتی و خطای نابخشودنی باشند.»

توکلی: الان مردم مسئولین را دروغ گو می‌دانند

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در واکنش به این اتفاق با تاکبد بر اینکه از شدت عصبانیت توان سخن گفتن ندارد، عنوان کرد: «کسی که این کار را کرده باید فورا اعلام می‌کرد و مجازاتش را دریافت می‌کرد. اگر در ابتدا و از اول این موضوع مطرح می‌شد فقط یک اشتباه صورت می‌گرفت. وقتی چند روز این موضوع را کتمان کردند، اشتباه بزرگ‌تری مرتکب شدند الان مردم مسئولین را دروغ گو می‌دانند.»

حسین‌زاده: انتظار دارید حرف‌هایتان مورد قبول افکار عمومی قرار بگیرد؟

عبدالکریم حسین‌زاده، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس با انتقاد از تکذیب سه روزه علت سقوط هواپیمای اوکراینی، خطاب به مسئولان در توئیتی نوشت: «انتظار دارید حرف‌هایتان مورد قبول افکار عمومی قرار بگیرد؟ همه افرادی که در این 3روز به پنهانکاری درباره فاجعه هواپیمای اوکراینی مشغول بودند باید از خجالت آب شوند و شرمسار مردم باشند و در کنار مسببین این حادثه استعفا دهند و محاکمه شوند. خدایا ملت را از شر مسئولان بی‌تدبیر حفظ کن. به سهم خودم شرمسارم و عذرخواه مردمم.»

حسین‌زاده - هواپیمای اوکراین

بروجردی: با مقصران سقوط هواپیمای اوکراینی برخورد جدی شود

علاء‌الدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد جدی با مسئولان خاطی در سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: «باید مشخص شود که چرا اطلاع‌رسانی در مورد علت سقوط هواپیمای اوکراینی با تاخیر بوده این خطای بزرگی است که باید عاملان آن معرفی و مجازات شوند.»

انصاری: خیلی صریح و شفاف باید با پذیرش تقصیر از همه مردم عذرخواهی می‌کردند

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ با تاکید بر اینکه فاجعه مضاعف نحوه برخورد مسئولین با حادثه واطلاع رسلانی درباره آن بود، گفت: «اگر مسئولین برای بررسی موضوع سقوط هواپیمای مذکور نیاز به زمان داشتند، باید اطلاع‌رسانی می‌کردند. اولا موظف بودند با فاصله کم از زمان سقوط هواپیما نتیجه را اعلام کنند و ثانیا خیلی صریح و شفاف باید با پذیرش تقصیر از همه مردم عذرخواهی می‌کردند. باید با قاطعیت درباره هر دو مسئله یعنی مسببان سقوط هواپیما و مسببان اطلاع ناقص رسیدگی شود؛ با افراد خاطی طبق مقررات برخورد شود و مجازات شوند تا حداقل اعتماد مخدوش شده جامعه ترمیم گردد.»

اختیاری: برخورد قضایی با مقصران این حادثه، حداقل خواسته ایرانیان است

اسفندیار اختیاری، نماینده مردم زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی توسط خطای انسانی پدافند هوایی را نابخشودنی توصیف کرد و گفت: «برخورد قضایی با مقصران این حادثه، حداقل خواسته ایرانیان است.»

کاظمی: فرماندهان فرد خطاکار استعفا دهند

محمد کاظمی، عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تایید خطای انسانی در موضوع سقوط هواپیمای 737 اوکراینی ضمن تاکید بر لزوم پیگرد قضایی افراد خطاکار بیان کرد: «عجالتا فرماندهان فرد خطاکار استعفا دهند. به هرحال این موضوع یک خطای انسانی است ضمن این‌که خطاکار باید براساس مقررات تحت تعقیب قضایی قرار گیرد بلکه عجالتا فرماندهانی که بالای دست آن فرد خطاکاری بودند که دقت لازم را نداشته و آموزش کافی هم ندیده، مشخص شوند و از سمت خود استعفا دهند تا این موضوع بتواند التیامی باشد بر داغ خانواده قربانیان این حادثه تلخ.»

خوشرودی: مقصران سقوط هواپیمای اوکراینی استعفا دهند و مجازات شوند

علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «استعفا کمترین کاری است که مقصران حادثه اصابت به هواپیمای اوکراینی باید انجام دهند. آقایان نقش تکنولوژی‌های مدرن و رسانه‌های آزاد در راستی آزمایی پیرامون چگونگی سقوط هواپیما را دست کم گرفته‌اند اما با توجه به جان باختن تعدادی از اتباع کشورهای دیگر، این مسأله بازتاب بین‌المللی گرفت.»

تابش: مقصرین به پیشگاه ملت معرفی و مجازات شوند

محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «می‌خواهیم به فوریت، علت حادثه و مقصرین به پیشگاه ملت معرفی و مجازات شوند. مقامات و مسئولان نظامی و اجرایی که از دقایق اولیه حادثه می‌دانستند چه رخ داده باید مجازات شوند. انتساب هر موضوع و قضیه‌ای به دشمن کارساز نیست ما باید به فکر چاره‌جویی‌های اساسی برای اعمال مدیریت‌های کارآمد باشیم.»

ذوالقدر: مقصرین سقوط هواپیمای 737 بویینگ باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرند

سیده فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقصرین احتمالی سقوط هواپیمای 737 بویینگ باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرند، خواست تا با افرادی که سعی در پنهان کاری این موضوع داشتند نیز برخورد شود.

جهانگیری: باید پیگیر جدی و شفاف زمینه‌ها و عوامل بروز این خطای زیانبار بود

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در سلسله توئیتی نوشت: «1.حادثه ساقط شدن ⁧هواپیمای اوکراینی⁩ در اثر خطای انسانی پدافند هوایی فاجعه‌ای سنگین و ملی است. باید خود را جای تک تک بازماندگان این فاجعه، شهروندان ایرانی و مسئولان بگذاریم تا به عمق و ابعاد آن، از قربانی شدن جوانان نخبه تا لطمه دیدن اعتماد اجتماعی و مسائل فنی و نظامی حساس باشیم.

2.همچنان باید پیگیر جدی و شفاف زمینه‌ها و عوامل بروز این خطای زیان‌بار بود و با همدردی و ژرف اندیشی دامنه‌ها و پیامدهای آن را تحمل‌پذیر کرد. خود را شریک داغ سنگین همه خانواده‌های سوگوار و عموم ملت میدانم.»

جهانگیری - سقوط هواپیمای اوکراین

سردار حاجی‌زاده: همه مسئولیت‌های این کار را می پذیریم

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوا و فضا سپاه ، با بیان اینکه بعد از شنیدن این خبر در غرب کشور پس از اجرای عملیات نظامی علیه پایگاه‌های آمریکایی و زمانی که اطمینان پیدا کردم که این اتفاق افتاده آرزوی مرگ کردم، افزود: همه مسئولیت‌های این کار را می پذیریم و هرگونه تصمیمی مسئولان بگیرند ما مطیع اجرای آن هستیم.

سپاه

معزی: گزارش ستاد کل نیروهای مسلح عصر دیروز به رئیس‌جمهوری ارائه شد

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در توئیتی نوشت: «تا عصر جمعه آنچه برای روحانی قطعیت داشت منحصر به اطلاعات فنی بود و گزارش ستاد کل نیروهای مسلح عصر دیروز به رئیس‌جمهوری ارائه شد. بلافاصله جلسات مرتبط از جمله جلسه شبانه شورای عالی امنیت ملی تشکیل و بیانیه ایشان نیز در ساعات پایانی دیشب آماده بود و پس از اطلاعیه ستاد کل منتشر شد.»

سیاووشی: مجلس موضوع هواپیمای اوکراینی را بررسی کند‏

طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ، در بخشی از توییت خود در انتقاد به کتمان کاری مسئولین در موضوع هواپیمای اوکراینی با بیان اینکه در ⁧پرواز اوکراینی⁩، 176 زندگی و هزاران آرزو از دست رفت، کتمان‌کاری‌های مراجع مسئول را در این خصوص مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که جلسه‌ علنی فردای مجلس به بررسی جوانب این حادثه اختصاص یابد.

رحیمی: تاخیر در اعلام «علت سقوط هواپیمای اوکراینی» شوک بی‌اعتمادی ایجاد کرد

علیرضا رحیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏تاخیر در اعلام شلیک به هواپیمای ⁧بوئینگ اوکراینی⁩ و تلاش برای قلب حقیقت علاوه بر توهین به مردم شوک ⁧بی‌اعتمادی⁩ به گزارشات حوادث را در پی داشت. شهدای این فاجعه اسفناک مظلومیت مضاعف پیدا کردند و داغ خانواده‌های مصیبت دیده افزون شد. محاکمه و ⁧مجازات⁩ مسببین و عاملان این فاجعه مورد مطالبه است.»

صدر: چرا واقعیت آنطور که باید و شاید از ابتدا به مردم گفته نشد؟

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «چرا واقعیت آنطور که باید و شاید از ابتدا به مردم گفته نشد؟ حکومت ما و جمهوری اسلامی است و لازمه اسلامی بودن صداقت، درستی و راستی است. اینکه شلیک به سوی این هواپیما تکذیب می شود و سرانجام اعلام می شود که به اشتباهی صورت گرفته است بسیار باعث تاسف است.»

لاریجانی: بررسی ابعاد خطا در سقوط هواپیمای اوکراینی در اولویت کار دستگاه‌ها قرار گیرد

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ، با صدور پیامی به بررسی ابعاد خطای انسانی در سقوط هواپیمای اوکراینی تاکید کرد و گفت: «این موضوع باید در اولویت کار دستگاه های ذیربط قرار گیرد.»

رضایی: جلسه فوق العاده کمیسیون عمران برای بررسی خطای انسانی در سقوط هواپیمای اوکراینی

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس از تشکیل جلسه فوق العاده کمیسیون متبوع خود به منظور بررسی حادثه خطای انسانی در سقوط هواپیمای اوکراینی و کشته شدن سرنشینان آن خبر داد. این جلسه فردا یکشنبه 22 دی ماه با حضور مسئولان عالی رتبه سازمان هواپیمایی کشوری، سپاه و ارتش برگزار می‌شود.

ناصری: چرخش سیاسی جنابعالی از سمت و سوی رأی 24 میلیونی مردم مشهود است

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری نوشت: اسقاط ناشیانه و غمبار هواپیمای اوکراینی که همه حکمرانی ایران را زیر سوال برد فرصت دیگری است که البته در اراده و تدبیر شما و نهاد تحت امر شما نمی‌بینم.

گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و اوکراین درباره سقوط هواپیما

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او، درخصوص سقوط یک هواپیمای مسافربری اوکراینی در حوالی تهران، به‌صورت تلفنی گفت‌وگو می‌کنند. دفتر ریاست جمهوری ایران هنوز این خبر را تایید نکرده است.

آشنا: آنچه دروغ می‌پنداشتند خبر بود/ ما _ را _ گول خوردیم

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهورى در توئیتی نوشت: « آنچه خبر می‌پنداشتند دروغ بود. آنچه دروغ می‌پنداشتند خبر بود. ما-را گول خوردیم. امان از پنهانکاری»

جعفرزاده ایمن‌آبادی: نمی‌شد زمانی که کشور آماده‌باش ضد حمله بود فرودگاه‌ها تعطیل می‌شد؟

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان این که در جان‌باختن تعدادی از تشییع کنندگان در کرمان هیچ مقام مسئولی استعفا نداد، گفت: «مگر نمی‌شد در زمانی که کشور آماده باش ضد حمله بود فرودگاه‌ها را تعطیل می‌کردند و جلوی پروازهای ورودی و خروجی را می‌گرفتند؟ چند روز است در صدا و سیما کسانی که اطلاعات پروازی ندارند در این باره حرف زدند حال هم دست به توجیه می‌زنند به هر حال این هواپیمای مسافربری بود و مسیرش مشخص بوده این توجیه‌ها اعصاب مردم را خراب کرده است.»

این خبر تکمیل می‌شود...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها