سارا خوش‌جمال فکری، مربی تکواندو، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

باید به تصمیم کیمیا علیزاده احترام بگذاریم/ کیمیا دینش را به ورزش ایران ادا کرده است/ آرامش تنها چیز مهمی است که او به دست می‌آورد/ ورزشکاران می‌توانند در همه جای جهان به موفقیت برسند/ امیدوارم تکواندوی زنان هم سهمیه المپیک بگیرد

سارا خوش‌جمال فکری گفت: شاید کیمیا در کشورهای دیگر آن توجهی را که در ایران می‌دید نبیند، اما باید قبول کنیم ورزشکاران می‌توانند در همه جای جهان به موفقیت برسند. مهم انگیزه‌ای است که آن ورزشکار دارد و اینکه برای رسیدن به موفقیت چقدر تلاش می‌کند. کیمیا علیزاده هم از این قاعده مستثنی نیست.

باید به تصمیم کیمیا علیزاده احترام بگذاریم/ کیمیا دینش را به ورزش ایران ادا کرده است/ آرامش تنها چیز مهمی است که او به دست می‌آورد/ ورزشکاران می‌توانند در همه جای جهان به موفقیت برسند/ امیدوارم تکواندوی زنان هم سهمیه المپیک بگیرد
کد خبر: 376731
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مهاجرت علیزاده از ایران واکنش‌های زیادی را برانگیخت و برخی هم دلیل این تصمیم کیمیا علیزاده را بی‌مهری فدراسیون تکواندو و همچنین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعلام کردند. هرچند رئیس فدراسیون تکواندو خیلی زود این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «هیچ‌کس نمی‌تواند حداقل در رابطه با خانم علیزاده مدعی شود که به او بی‌مهری یا بی‌توجهی شده؛ طی این سال‌ها کمیته المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون تکواندو نهایت سعی و تلاش خود را در حمایت از علیزاده به کار بسته‌اند و افتخارآفرینان ورزش کشور همواره تحت حمایت همه‌جانبه مجموعه ورزش کشور بوده‌اند.»

آرش فرهادیان مدیر تیم‌های ملی تکواندو ایران نیز درباره شایعه مهاجرت کیمیا علیزاده گفته: «ما هم از یک خبر غیررسمی فهمیدیم علیزاده قرار است برای کشور هلند مبارزه کند، اما هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست و در این‌ باره چند نکته وجود دارد؛ اول اینکه کیمیا هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده و نمی‌توان رسماً گفت او پناهنده شده است. دوم ما هنوز هم روی حرف خودمان هستیم و کیمیا در صورت آمادگی لازم می‌تواند در تیم ملی باشد و زیر پرچم مقدس کشورمان مبارزه کند.»

این روزها مهاجرت ورزشکاران معضل اصلی ورزش شده است. اتفاقی که با رفتن سعید ملایی آغاز شد و گویا قرار نیست به این زودی‌ها به پایان برسد. ورزشکارانی که در ایران رشد کرده‌اند علاقه‌ای به ماندن ندارند و در اوج دوران حرفه‌ای خودشان تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. اتفاقی که باید بررسی و دلیل آن مشخص شود.

کیمیا را قضاوت نکنید

سارا خوش‌جمال فکری مربی تکواندوی زنان ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره شایعه مهاجرت کیمیا علیزاده گفت: خبر مهاجرت کیمیا علیزاده را از اخبار شنیده‌ام و فکر می‌کنم باید به تصمیم او احترام بگذاریم.

او ادامه داد: ورزشکاران بر اساس شرایط‌شان تصمیم می‌گیرند و نباید آنها را قضاوت کنیم. در چنین مواقعی باید شرایط روحی و روانی ورزشکار را در نظر بگیریم و از قضاوت‌های عجولانه بپرهیزیم. هر فردی حق دارد برای آینده‌اش تصمیم بگیرد.

روند مهاجرت ورزشکاران ادامه پیدا می‌کند؟

این مربی تکواندو ایران اضافه کرد: بعید نیست روند مهاجرت ورزشکاران ایرانی ادامه پیدا کند؛ اما باید بپذیریم ورزشکاری که چنین تصمیم سختی را می‌گیرد تمام جوانب آن را سنجیده و باید به این موضوع احترام بگذاریم. فکر می کنم کیمیا علیزاده با کسب مدال المپیک دینش را به ورزش ایران ادا کرده و برای خیلی از افراد الگو بوده است. زندگی شخصی هر فرد به خودش ارتباط دارد و به همین خاطر بهتر است دست از قضاوت کردن او برداریم.

این مربی تکواندو ایران درباره احتمال موفقیت کیمیا علیزاده خارج از ایران توضیح داد: همه مردم ایران کیمیا علیزاده را می‌شناسند و دلیل آن‌ این است که او اولین تکواندوکار زن ایران بود که مدال المپیک گرفت. همین مدال باعث شد توجه رسانه‌ای هم به او بیشتر شود. شاید کیمیا در کشورهای دیگر آن توجهی را که در ایران می‌دید نبیند، اما باید قبول کنیم ورزشکاران می‌توانند در همه جای جهان به موفقیت برسند. مهم انگیزه‌ای است که آن ورزشکار دارد و اینکه برای رسیدن به موفقیت چقدر تلاش می‌کند. کیمیا علیزاده هم از این قاعده مستثنی نیست.

او در پاسخ به این سوال که آیا مهاجرت کیمیا علیزاده منجر به پیشرفت فنی او می‌شود گفت: نمی‌دانم مهاجرت کیمیا علیزاده از ایران چقدر در شرایط فنی او تاثیرگذار است، فکر می‌کنم آرامش تنها چیز مهمی است که او به دست می‌آورد.

می‌توانیم سهمیه المپیک بگیریم

این مربی تکواندو در پایان درباره احتمال کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های قاره‌ای گفت: کیمیا علیزاده یکی از امیدهای تکواندو ایران برای کسب سهمیه المپیک بود. اما تیم ملی می‌تواند در این رقابت‌ها به موفقیت برسد و سهمیه المپیک را کسب کند. خیلی از نفرات برتر جهان به دلیل اینکه قبل از این سهمیه المپیک گرفته‌اند در رقابت‌های قاره‌ای حضور ندارند و همین باعث می‌شود شانس کسب سهمیه ایران بالا برود. امیدوارم زنان ایران هر 2 سهمیه المپیک را کسب کنند و شاهد حضورشان در المپیک باشیم. برای کیمیا علیزاده هم‌ آرزوی موفقیت می‌کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها