مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سقوط هواپیمای مسافر بری یک فاجعه ملی بود

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فاجعه مضاعف پس از سقوط هواپیمای مسافربری نحوه برخورد مسئولین با حادثه واطلاع رسلانی درباره آن بود.

سقوط هواپیمای مسافر بری یک فاجعه ملی بود
کد خبر: 376750
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۱۰:۵۹:۰۲

اعتمادآنلاین| مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ در واکنش به بروز خطای انسانی توسط ستاد کل نیروهای مسلح در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین اظهار کرد: این اتفاق یک فاجعه بزرگ ملی بود؛ بعد از ترور ظالمانه و ناجوانمرانه شهید حاج قاسم سلیمانی که داغ بزرگی بر دل مردم ایران گذاشت این فاجعه موجب غم واندوه بیش‌تر مردم ایران شد.

وی ادامه داد: فاجعه مضاعف نحوه برخورد مسئولین با حادثه واطلاع رسلانی درباره آن بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مسئولین برای بررسی موضوع سقوط هواپیمای مذکور نیاز به زمان داشتند، باید اطلاع رسانی می‌کردند. اولا موظف بودند با فاصله کم از زمان سقوط هواپیما نتیجه را اعلام کنند و ثانیا خیلی صریح و شفاف باید با پذیرش تقصیر از همه مردم عذرخواهی می‌کردند. نه اینکه در صدا و سیما برخی مسئولین به طور کل حتی فرضیه هدف قرار گرفتن هواپیما توسط موشک را هم رد بکنند.

انصاری تاکید کرد: این اتفاق به شدت به اعتماد مردم آسیب وارد و داغ مصیبت‌دیدیگان را تشدید می کند.

وی تصریح کرد: اصل مسئله به هیچ وجه قابل گذشت و مسامحه نیست؛ از سوی دیگر هم نحوه اطلاع رسانی و برخورد با این موضوع هم قابل گذشت نیست.

این فعال سیاسی گفت: باید با قاطعیت درباره هر دو مسئله یعنی مسببان سقوط هواپیما و مسببان اطلاع ناقص رسیدگی شود؛ با افراد خاطی طبق مقررات برخورد شود و مجازات شوند تا حداقل اعتماد مخدوش شده جامعه ترمیم گردد.

وی در پایان گفت: گرچه آثار این موضوع بعید است با یک عذر خواهی و توجیه ترمیم شود. اما به هر صورت حداقل انتظار عذرخواهی صریح و برخود قاطع با هر دو ماجرا است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها