کد خبر: 376783
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۱۲:۰۵:۵۷
| |

واکنش دبیرکل کمیته المپیک به تعلیق کمیسیون ورزشکاران توسط IOC

دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به تعلیق کمیسیون ورزشکاران توسط کمیته بین‌المللی المپیک گفت: IOC مداخله مستقیم در امور کمیسیون‌ها ندارد با این حال منتظر پاسخ این نهاد به ابهامات مطرح هستیم.

واکنش دبیرکل کمیته المپیک به تعلیق کمیسیون ورزشکاران توسط IOC
کد خبر: 376783
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۱۲:۰۵:۵۷

اعتمادآنلاین| در ادامه حواشی ایجاد شده پیرامون کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک که تا استعفای 7 عضو این کمیسیون، درخواست آنها برای برگزاری مجمع فوق العاده و واکنش تند هادی ساعی تنها عضو کمیسیون در هیات اجرایی ادامه داشت، صحبت هایی مبنی بر تعلیق کمیسیون ورزشکاران از سوی کمیته بین المللی المپیک مطرح شده است.

این موضوع و صحت آن از آنجایی قابل توجه است که کمیته ملی المپیک در رابطه با آئین نامه کمیسیون ورزشکاران و ابهاماتی که در مورد آن مطرح است از کمیته بین المللی المپیک استعلام گرفته و حتی گفته می شود سیدرضا صالحی امیری که این روزها در لوزان سوئیس به سر می برد در دیدار با مقامات IOC پیگیر این موضوع خواهد بود تا هرچه زودتر در رابطه با کمیسیون ورزشکاران و ابهامات آن تعیین تکلیف شود.

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک البته می گوید تعلیقی در کار نیست اما طبق نظر IOC در رابطه با کمیسیون ورزشکاران تصمیم گیری خواهد شد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اینکه کمیسیون ورزشکاران از طرف IOC تعلیق شده را تایید نمی کنم. اصلاً بعید است نهادی مانند کمیته بین المللی المپیک در امور داخلی کمیسیون های کشورهای مختلف، مداخله مستقیم اینچنینی داشته باشد اما قاعدتاً می تواند پیگیر باشد و اعمال نظر داشته باشد به خصوص با توجه به جایگاهی که کمیسیون ورزشکاران نزد این کمیته دارد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: البته آئین نامه کمیسیون ورزشکاران ابهاماتی داشت. این آئین نامه پیش از این برای IOC ارسال شد تا اعمال نظر لازم روی آن صورت بگیرد.

وی ادامه داد: منتظر پاسخ IOC برای رفع ابهامات و در اختیار داشتن آئین نامه ای شفاف هستیم تا بر اساس آن روند فعالیت های کمیسیون ورزشکاران ادامه پیدا کند.

سعیدی تاکید کرد: به محض دریافت پاسخ کمیته بین المللی المپیک در مورد آئین نامه کمیسیون ورزشکاران و برطرف شدن کامل ابهامات آن، تصمیم گیری لازم در مورد این کمیسیون انجام خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها