کد خبر: 376845
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۱۵:۲۱:۴۰
| |

نماینده پارلمان سوریه:

آمریکایی‌ها دیر یا زود از منطقه خارج می‌شوند

«احمد مرعی» تاکید کرد که نظامیان آمریکایی دیر یا زود از منطقه خارج خواهند شد و سردار سلیمانی معادلات آمریکایی‌ها را در منطقه تغییر داد.

آمریکایی‌ها دیر یا زود از منطقه خارج می‌شوند
کد خبر: 376845
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۱۵:۲۱:۴۰

اعتمادآنلاین| اقدام عناصر تروریست آمریکایی در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق موجی از واکنش‌های منفی را در میان گروه‌های سیاسی و مردمی و مقامات کشورهای منطقه برانگیخته است به طوریکه بسیاری از افراد، این اقدام تروریست‌های آمریکایی را در هدف قرار دادن فرمانده رسمی یک کشور در کشور ثالث جنایت جنگی و به مثابه اعلان جنگ توصیف می‌کنند.

سوریه نیز به این اقدام تروریستی آمریکا واکنش نشان داد به طوریکه وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای اقدام آمریکا را به شدت محکوم کرد و آن را تجاوزی خطرناک و عامل تشدید اوضاع در منطقه خواند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پیامی به رهبر انقلاب اسلامی نوشت: اطمینان کامل داریم این جنایت بر عزم محور مقاومت برای ادامه مقابله با سیاست‌های ویرانگر آمریکا در منطقه و نیز در برابر تمامی نیروهای ستمگر و متجاوز جهان، می‌افزاید.

ایران نیز بعد از این عملیات تروریستی در حملات موشکی گسترده پایگاه عین الاسد را که میزبان عناصر تروریست آمریکایی در عراق است هدف قرار داد.

«احمد مرعی» نماینده پارلمان سوریه در خصوص پاسخ موشکی ایران به عملیات تروریستی اخیر نظامیان آمریکایی در هدف قرار دادن سردار قاسم سلیمانی، تاکید کرد: پاسخ ایران در هدف قرار دادن پایگاه عین الأسد اقدامی بود که بعد از عملیات ترور سردار سلیمانی صورت گرفت.

این پاسخ در واقع ترجمه اراده و خواست ایران و محور مقاومت به شمار می‌رود و اینکه به طرف مقابل بگویند عملیات ترور مذکور، بدون پاسخ باقی نخواهد ماند البته این واکنش ممکن است نخستین واکنش بوده باشد.

او در ادامه افزود: این پاسخ در چارچوب و زمان مناسب و بعد از گذشت اندک زمانی از عملیات ترور صورت گرفت و نشان داد که ایران حق دارد از سرزیمن خود و رهبران خود دفاع کند و این مسأله غیر قابل مذاکره است. مقامات ایرانی تمام پیام‌هایی را که طرف آمریکایی ارسال کردند رد کرده تا نشان دهند که پاسخ قطعاً صورت خواهد گرفت.

این نماینده پارلمان سوریه در خصوص ترور سردار سلیمانی به دست آمریکا تاکید کرد: بدون شک محور غربی که دشمن ایران و محور مقاومت است تلاش دارد تا اراده ایران را تسلیم کرده و تهران را بر سر میز مذاکره بنشاند چرا که طی سالهای گذشته نتوانسته به توافقی با ایران برای تضعیف نقش این کشور در منطقه و قدرت روز افزون آن در خاورمیانه دست یابد.

مرعی تصریح کرد: بنابراین آمریکا از طریق هدف قرار دادن سردار سلیمانی تلاش دارد تا ایران را تضعیف کند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد از این مسأله برای دو جنبه داخلی و خارجی بهره برداری کند؛ جنبه داخلی بحث انتخابات ریاست جمهوری است.

ترامپ می کوشد به افکار عمومی داخلی در آمریکا این طور القا کند که کاری انجام داده است. در بعد خارجی نیز ترامپ می‌خواهد نشان داد که با ایران از چند طریق از جمله عملیات ترور می‌توان تعامل کرد و این کشور را پای میز مذاکره کشاند.

او تاکید کرد: محور مقاومت مشخصاً از سوریه، لبنان، فلسطین و ایران تشکیل شده است و این نبرد همه را در بر می‌گیرد به ویژه آنکه سردار سلیمانی ممکن است تابعیت ایرانی داشته اما اهداف فلسطینی در خصوص آزاد سازی این سرزمین و مبارزه با اسرائیل و از بین بردن دیکته‌های آمریکا در منطقه داشته است.

آمریکا تلاش داشت نشان دهد که اسرائیل در منطقه دست برتر را دارد اما سردار سلیمانی تمام این نقشه‌ها را تغییر داد. امروزه باید پاسخ به تجاوز آمریکا، هماهنگ و منسجم و با طرح‌های ثبات باشد تا این کشور در منطقه هدف قرار بگیرد.

این نماینده پارلمان سوریه در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از منطقه تصریح کرد: معتقدم که خروج این نظامیان هدفی است که دیر یا زود محقق خواهد شد اما زمان آن نامشخص است.

آمریکایی‌ها در مرحله گذشته فکر می‌کردند که می‌توانند تا ابد در این منطقه بمانند اما امروزه گروه‌های مقاومتی وجود دارند که این هدف را یک هدف اساسی برای خود قرار داده و معتقدم که این مسأله در حال اجرایی شدن است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها