کد خبر: 376917
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۰:۱۱:۰۰
| |

مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز:

نباید در قضاوت انصاف نسبت به سپاه پاسداران را کنار نهاد

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، گفت: آنچه که اتفاق افتاده اگرچه خطایی بزرگ است، اما ناشی از خطای یک نفر از اعضا سپاه عظیم است.

نباید در قضاوت انصاف نسبت به سپاه پاسداران را کنار نهاد
کد خبر: 376917
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۰:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در واکنش به اعلام بروز خطای انسانی در حادثه سقوط هواپیما مسافربری اوکراین گفت: سقوط هواپیمایی اوکراینی ناشی از خطای پدافند هوایی در یک نقطه، از پدافند گسترده کشور؛ بسیار دردناک جانسوز و درد آور است، نمی‌توان این حادثه را کوچک شمارد.

وی ادامه داد: خطای دیگری که رخ داده اعلام دیر هنگام خطای رخ داده است که به اعتماد عمومی ضربه زده است. این مصیبت بزرگ را به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت عرض می‌کنم.

این فعال سیاسی همچنین گفت: اما نباید در قضاوت انصاف نسبت به نهادی خدمت گذار همچون سپاه پاسداران را کنار نهاد. این نهاد عظیم و عزتمند طی چهل سال گذشته در دفاع مقدس در برابر تهاجم رژیم بعثی عراق و پس از آن در صحنه‌های مختلف داخلی و خارجی در دفاع از ملت ایران و در برابر دفاع از امنیت کشور در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت گسترده و شبانه روزی بی دریغ کوشش کرده و در این راه شهدای بسیاری داده است.

وی افزود: از جمله خدمات مستشاری در تعدادی از کشورهای منطقه که نمود اخیر آن شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی و همراهان اوست داشته است.

مصباحی‌مقدم سپس خاطر نشان کرد: از جمله خدمات سپاه پاسداران برقراری امنیت در پروازهای داخلی و خارجی ایران طی چند دهه گذشته است. به طوری که از هنگامی که این مسئولیت توسط سپاه پذیرفته شد حتی یک مورد ربوده شدن هواپیما رخ نداده است.

وی تاکید کرد: آنچه که اتفاق افتاده اگرچه خطایی بزرگ است اما ناشی از خطای یک نفر از اعضا سپاه عظیم است. متاسفانه برخی اظهار نظرها و موضع گیری ها در مورد این قضیه خارج از انصاف و با فراموشی این خدمات صادقانه است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: باید در عین اظهار تاسف برای از دست رفتن سرنشینان بیگناه این هواپیما و تسلیت به خانواده داغدار آن‌ها مانع این بی انصافی‌ها شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با دقت تمام، مسئولین حادثه را بررسی و کسی یا کسانی را که در این حادثه تقصیر داشتند، به جزای لازم برسانند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها