کد خبر: 376933
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۰:۴۵:۵۵
| |

غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران در مجلس در یادداشتی مطرح کرد:

جای خالی رسانه‌های مردمی و نخبگان وجیه‌المله

نماینده مردم تهران در مجلس در یادداشتی مطرح کرد: در تمامی این سال‌ها شاهد آن بودیم که صداوسیما و بعضی رسانه‌های حاکمیتی از این دست، هر چه بد و بیراه بود، یک‌طرفه علیه این بزرگان گفته و تمام توان خود را به کار بستند تا مگر آنها را از چشم ملت بیندازند، آن‌هم بدون آنکه به این عزیزان اجازه پاسخگویی داده شود.

جای خالی رسانه‌های مردمی و نخبگان وجیه‌المله
کد خبر: 376933
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۰:۴۵:۵۵

اعتمادآنلاین| غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران در مجلس در یادداشتی مطرح کرد: «غائله سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی فارغ از اینکه چه کسی مقصر بوده و هر کدام از مسوولان مرتکب چه قصوری شده‌اند، دارای ابعادی است که هر کدام به ‌طور مجزا و مستوفی نیازمند بحث و بررسی و آسیب‌شناسی دقیق هستند. متاسفانه بلایی که امروز کشور به آن دچار و گرفتار شده، مربوط به امروز و دیروز نیست و واقع امر آن است که ما خود، به دست خودمان، از همان روزها و سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب، بسیاری از مقام‌های رسمی و بزرگان نظام را به دلایل ناموجه و ناضرور خانه‌نشین کردیم و هر کدام از مقامات بلندپایه کشور اعم از روسای جمهوری و نخست‌وزیر، وزرا، نمایندگان برجسته مجلس و بسیاری دیگر از مسوولان، اتهام زده و به محض آنکه مسوولیتی را ترک کردند، آنها را به سوی حذف و حصر رهنمون ساختیم.

علاوه بر این مساله در تمامی این سال‌ها شاهد آن بودیم که صداوسیما و بعضی رسانه‌های حاکمیتی از این دست، هر چه بد و بیراه بود، یک‌طرفه علیه این بزرگان گفته و تمام توان خود را به کار بستند تا مگر آنها را از چشم ملت بیندازند، آن‌هم بدون آنکه به این عزیزان اجازه پاسخگویی داده شود.

همزمان بسیاری از دیگر نخبگان و بزرگان کشور و کسانی که می‌توانستند مطالبه‌گر و پیگیر مطالبات عمومی باشند ازجمله اساتید دانشگاه‌ها، روشنفکرها، برخی هنرمندان و حتی بعضی علما و مراجع را نیز مورد هدف قرار داده و اگر نگوییم تخریب کردیم، باید اعتراف کنیم که آنها را به حاشیه راند‌ه‌ایم.

حال پرسش اساسی این است که وقتی خودمان با دست خود چنین کرده و بزرگان و نخبگان خود را غیرخودی معرفی کردیم و تمام تلاش خود را برای سلب اعتماد عمومی به آنها به کار بستیم، آیا همچنان می‌توان امیدوار بود که کسی در میدان باقی بماند و در چنین روزهای سختی میان ملت و حاکمیت وساطت کند؟! آیا منطقی است که انتظار داشته باشیم چهره‌ای وجیه‌المله همچنان در میان ملت نفوذ داشته باشد و بتواند با توصیه و رهنمودهای خود میان‌داری کند؟!

در ارتباط با اینکه علت این رویکرد و رویه چه بوده نیز باید بگویم که این نگاه یا ناشی از خودمحوری ما بوده و بدسلیقگی‌مان یا همان بحث نفوذ که در گذشته نیز بارها و بارها مطرح شده است.

در پایان اما باید راه‌حلی برای جبران این معضلات بیندیشم که در این رابطه معتقدم تنها راه جبران و بازگشت به مسیر منطقی و معقول، ‌باور به ملت است و پذیرش اینکه مردم اصل کارند و باید به حساب بیایند. به بیان دیگر همان‌طور که در بزنگاه‌های انتخاباتی می‌گوییم مردم باید پای صندوق‌ها حاضر شوند، لازم است در مواقع و مقاطع دیگر نیز نقش و جایگاه ملت را مدنظر قرار دهیم. اجازه دهیم ملت حرف بزنند و حقوق شهروندی‌شان را زیرپا نگذاریم. آنها حق دارند که هم از آزادی بیان و هم از آزادی پس از بیان برخوردار باشند. اگر قرار است از این اتفاق ناگوار و تلخ، درسی گرفته شود، لازم است که مقامات عالی‌نظام دستور صریح برای محاکمه علنی سلسله ‌مراتبی که فرمان شلیک را داده‌اند، صادر کنند و در ادامه مسیر نیز ضمن محاکمه علنی کسانی که در این چند روز به ملت دروغ گفته‌اند، مانع از تکرار این رویکردها و رویه‌های ناصواب شوند.»

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها